آموزش آسان طرز تهیه مرغ ذغالی در خانه
 
طرز تهیه مرغ ذغالی به صورت خوشمزه و مجلسی در با فویل در فر و روی ذغالی در منزل، morgh zogali
دستور تهیه مرغ ذغالی مرحله به مرحله

مرغ ذغالی یا همان کباب مرغ ذغالی از جمله غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که با استفاده از مرغ می توانید آن را درست کنید. کسانی که از روش های همیشگی برای پخت مرغ خسته شدند و دنبال روش های جدید هستند، حتما یک بار این دستور پخت را امتحان کنند.

در این روش مرغ را هم می توانید روی ذغال کباب کنید، هم در داخل فر بگذارید که در هر دو صورت خوشمزه و بی نظیر است.

به هر حال اگر با طرز تهیه و پخت مرغ ذغالی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ایرانی بارونک، مواد لازم و دستور آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این مرغ ذغالی خوشمزه را با ذغال یا در فر درست کنید. در ادامه با آموزش مرغ ذغالی با وب سایت آموزشی بارونک همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مرغ ذغالی
جوجه یا مرغ کوچک  حدود 1 کیلویی
سرکه سفید  نصف استکان
سرکه قرمز  نصف استکان
سس سویا 2 قاشق غذاخوری
  روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  رزماری تازه یا خشک 1 شاخه کوچک
آویشن تازه 2 شاخه
  پودر پاپریکا 1 قاشق مربا خوری
سیر له شده یک قاشق مرباخوری
رب فلفلی  1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاه  به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت مرغ ذغالی با ذغال و فر

برای درست کردن این غذا، ابتدا پوست مرغ را تمیز می شوییم و داخل شکمش را تمیز می کنیم. برای برش مرغ اول از قسمت پشت یا همان ستون فقرات مرغ را شروع به بریدن می کنیم. یعنی ستون فقرات را کلا برش می زنیم و بعد با کمک کف دست قفسه سینه مرغ را فشار می دهیم تا سینه مرغ کاملا تخت شود.

بعد از برش دادن مرغ، سس را آماده می کنیم. برای این کار همه مواد گفته شده را داخل میکسر می ریزیم و میزنیم تا مواد یکدست شود. سپس در یک ظرف مناسب کل مرغ را به این سس آغشته می کنیم تا مرغ ما مزه دار شود. بهتر است مرغ حدود هشت ساعت داخل سس بماند و کاملا طعم مواد را بگیرد.

در ادامه برای پخت مرغ، آن را از داخل سس در می آوریم و روی توری دو طرفه پهن می کنیم. بعد قفلش را می بندیم و توری را با فاصله زیاد روی ذغال قرار می دهیم تا کباب شود.

کباب کردن مرغ روی ذغال زمان زیادی می برد. باید حوصله به خرج بدهید تا مغز پخت و برشته شود. پس سعی کنید از ذغال کم استفاده کنید و به هیچ وجه زغال را باد نزنید، مگر اینکه در حال خاموش شدن باشد.

سعی کنید که در حین پخت با یک برس از مواد سس روی مرغ بکشید تا مزه بگیرد و خوشمزه تر شود.

همچنین ببینید : کباب زردک