رسپی کامل طرز تهیه چیز کیک نسکافه در خانه
 
طرز تهیه چیز کیک نسکافه خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله در خانه، chiz-cake-neskafe
اگر به دنبال یک رسپی کامل و عالی برای چیز کیک نسکافه می گردید این آموزش را از دست ندهید. مجله آموزشی و آشپزی آسمان در شهریور ماه 99 با این پست بروزرسانی شد آن را از دست ندهید : : رسپی چیز کیک نسکافه
مواد لازم چیز کیک نسکافه
تخم مرغ  ۲ عدد
شکر ۱۵۰ گرم - دو سوم لیوان
شیر ۱۲۰ گرم  - نصف لیوان
روغن مایع ۸۰ گرم  - یک سوم لیوان
آرد سفید  ۲۰۰ گرم - یک و یک سوم لیوان
پودر نسکافه یا قهوه یک قاشق غذاخوری
پودر کاکائو یک و نیم قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر 4 گرم - یک قاشق مرباخوری سرخالی
وانیل نصف قاشق چایخوری
مراحل تهیه چیز کیک نسکافه

1. برای درست کردن چیز کیک نسکافه، ابتدا شیر را گرم می کنیم. سپس نسکافه یا قهوه را اضافه و حل میکنیم. حالا صبر می کنیم تا شیر کمی از دما بیفتد.

2. در یک ظرف دیگر تخم مرغ + شکر + وانیل را با همزن خوب هم می زنیم. حالا مقدار گفته شده پودر کاکائو را در یک ظرف با روغن مایع مخلوط می کنیم و به مواد اضافه می کنیم و دوباره با همزن هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند.

3. سپس مخلوط شیر نسکافه را اضافه می کنیم. همچنین آرد و بیکینگ پودر را بعد از سه بار الک کردن اضافه و مواد را باهم مخلوط می کنیم. ما برای این چیز کیک به یک قالب کمربندی 23 سانتی نیاز داریم.

4. کف قالب کاغذ روغنی می اندازیم و مایه را داخل قالب می ریزیم و در طبقه وسط فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 40 دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.

مواد لازم لایه پنیری
پنیر ماسکارپونه یا خامه ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه یا قنادی ۲۵۰ گرم
ژلاتین 15 گرم - یک و نیم قاشق غذاخوری
شیر نصف لیوان
نسکافه (کافی میکس )  یک بسته - 1 تا 2  قاشق غذاخوری
پودر شکر یا شکر 2 تا 3 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه لایه پنیری

1. برای این کار پودر ژلاتین را روی شیر سرد می پاشیم و روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم تا پودر ژلاتین به طور کامل در شیر حل شود.

2. حالا در یک ظرف دیگر خامه قنادی یا خامه صبحانه را کمی با همزن هم می زنیم تا سبک تر شود. سپس پنیر + پودر شکر + کافی میکس را اضافه و مواد را باهم مخلوط می کنیم.

3. در انتها ژلاتین حل شده را اضافه می کنیم و در صورت تمایل می توانید کمی کاکائو هم اضافه کنید تا رنگش تغییر کند.

4. در این مرحله کیک را داخل قالب می گذاریم و روی کیک را با نسکافه حل شده مرطوب می کنیم. سپس مایه پنیری آماده شده را روی کیک می ریزیم و روی کیک را صاف و یکدست می کنیم. حالا چیز کیک را به مدت 3 تا 4 ساعت داخل یخچال می گذاریم تا بماند.

5. سپس چیز کیک را از یخچال بیرون می آوریم و روی آن را به هر شکلی که دوست داشتید با گاناش شکلاتی تزیین و بعد سرو کنید. (طرز تهیه گاناش شکلاتی) امیدواریم از خوردن این چیز کیک نسکافه ای خوشمزه و خانگی لذت ببرید.

منبع : چیز کیک نسکافه