به مجله آموزشی و آشپزی آسمان خوش آمدید

۴۰ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

طرز تهیه سالاد انار

طرز تهیه سالاد انار

سالاد انار ، دستور تهیه سالاد انار با گل کلم و گردو ، طرز تهیه سالاد انار خوشمزه و مخصوص ، salad anar
دستور تهیه سالاد انار

سالاد انار از سالاد های خوشمزه و لذیذ پاییزی می باشد و مواد اصلی آن ، کلم قرمز ، گردو و انار می باشد البته در بعضی از دستور العمل های تهیه سالاد انار ، بجای کلم قرمز یا همون کلم بنفش از گل کلم و یا کلم سفید استفاده می شود.

با رسیدن فصل هر میوه ، غذاها ، چاشنی ها و سالاد هایی که با میوه آن فصل درست می شود در بین مردم افزایش می یابد برای مثال از مشهورترین غذاها می توان به خورش انار و آش انار و از مشهورترین سالاد ها می توان به سالاد انار و سالاد اسفناج با انار اشاره کرد.

سالاد انار علاوه بر اینکه بسیار مقوی است دستور تهیه بسیار راحتی هم دارد. امروز در این پست آموزش آشپزی بارونک طرز تهیه و درست کردن سالاد انار خوشمزه و مخصوص به همراه مواد لازم برای 4 نفر آماده کرده ایم که در ادامه مشاهده می کنید.

مواد لازم سالاد انار
انار قرمزو خوشرنگ ۲ عدد
کلم قرمز 4۰۰ گرم
گردو به میزان دلخواه
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
ماست 3 قاشق قاشق غذاخوری
گل پر به میزان دلخواه
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه سالاد انار

1. برای تهیه این سالاد پاییزی خوشمزه ابتدا کلم های قرمز را پس از شستن ، با رنده به صورت رشته های ظریف رنده می کنیم و یا اینکه به وسیله غذاساز خیلی ریز خرد می کنیم و پس از خرد کردن آن ها را داخل ظرفی که برای سالاد آماده کرده ایم می ریزیم. سپس انارها را دان می کنیم و دانه های قرمز و خوشرنگ انار را به ظرف سالاد اضافه می کنیم.

2. حالا نوبت آماده کردن سس سالاد انار می باشد من همیشه سس مایونز را با مقداری ماست میکس می کنم و بعدش مقداری نمک ، فلفل سیاه و گل پر را به سس اضافه می کنم و در انتها تمامی مواد سس را باهم مخلوط می کنم تا سس یکنواخت داشته باشم. با این روش سس خیلی خوشمزه و رقیق تر می شود. البته شما می توانید در صورت تمایل از سس مایونز به تنهایی هم استفاده کنید.

3. پس از آماده کردن سس آن را داخل ظرف سالاد می ریزیم و مواد سالاد را به خوبی باهم مخلوط می کنیم به شکلی تمامی مواد سالاد آغشته با سس شود و در پایان گردوها را به مواد سالاد اضافه می کنیم. البته گردو کاملا اختیاری است و می توانید در تهیه سالاد انار آن را حذف کنید.

4. هم اکنون سالاد انار آماده است اما برای اینکه موادش خوب طعم بگیرد و به اصطلاح سالاد خودش را بگیرد آن را به مدت دو ساعت در یخچال استراحت می دهیم و سپس سرو می کنیم. برای تزیین هم می توانید از دانه های انار قرمز و خوشرنگ به همراه سبزیجات مورد علاقه خود استفاده کنید.

۲۷ آبان ۹۷ ، ۱۱:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

طرز تهیه کیک قهوه

دستور پخت کیک قهوه با کاکائو و گاناش شکلات

کیک قهوه یکی از کیک های خوشمزه و خوش طعم می باشد که طرفدارن خاص خودش را دارد. معمولا کیک قهوه را با کاکائو و گردو درست می کنند و رویه آن را با گاناش شکلاتی تزیین می کنند. اما برخی افراد هم دوست دارند به کیک قهوه شیر یا ماست هم اضافه می کنند.

شما می توانید با این آموزش شیرینی پزی بارونک ، به تنهایی کیک قهوه کاکائویی خوشمزه و عالی همانند یک شیرینی پز حرفه ای درست کنید و از خوردن آن بیش از هرکسی خودتان لذت ببرید. در ادامه آموزش درست کردن کیک قهوه با کاکائو و مواد لازم آن را مشاهده می کنید.

مواد لازم کیک قهوه
پودر کاکائو ۵ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
قهوه دم کرده یک سوم لیوان
اسانس وانیل نصف قاشق چایخوری
گاناش شکلاتی به میزان لازم
گردو خرد شده به میزان لازم
روغن مایع  نصف لیوان
کره  50 گرم
آرد  ۱ لیوان
تخم مرغ  ۴ عدد
شکر  ۱ لیوان
مراحل تهیه کیک قهوه با کاکائو

1. برای تهیه کیک قهوه ابتدا آرد را با بکینگ پودر در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم و مقدار خیلی کمی هم نمک اضافه می کنیم و آن را دو تا سه بار الک می کنیم تا سبک شود. سپس به مواد داخل ظرف مقدار شکر گفته شده را اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند.

2. در این مرحله قهوه را دم می کنیم و به همراه کاکائو ، روغن و کره مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم و منتظر می مانیم تا محلول به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن از روی حرارت بر می داریم و آرد را به صورت کم کم و آرام به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.

طرز تهیه کیک شکلاتی با شکلات تخته ای
طرز تهیه کیک شکلاتی با شکلات تخته ای
کیک شکلاتی یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین کیک ها می باشد و ...

3. سپس تخم مرغ ها را در یک کاسه می شکنیم و هم می زنیم تا یکنواخت شوند. بعد از اینکه تخم مرغ ها کف کردند آن ها را به همراه اسانس وانیل به ظرف حاوی خمیر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا همه مواد به خوبی باهم ترکیب شوند. همچنین در صورت تمایل در این مرحله مقداری مغز گردوی خرد شده را به خمیر اضافه کنید.

4. حالا کف قالبی را که برای کیک قهوه در نظر گرفته ایم کاغذ روغنی می اندازیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم. سپس آن را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده می گذاریم و به مدت 40 دقیقه صبر می کنیم تا کیک قهوه به خوبی بپزد و پف کند. (مدت زمانی که برای گرم شدن فر نیاز است 15 دقیقه می باشد)

5. بعد از اینکه کیک پخت آن را داخل یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. پس از خنک شدن ، رویه کیک یک لایه گاناش شکلاتی می ریزیم و با قاشق آن را صاف می کنیم و در صورت تمایل یکبار دیگر این کار را تکرار کنید و با گاناش شکلاتی فرم گرفته رویه کیک را تزیین می کنیم. (طرز تهیه گاناش شکلاتی) سپس کیک قهوه را به مدت 2 ساعت دیگر داخل یخچال قرار می دهیم تا برای سرو آماده شود. امیدواریم که از خوردن این کیک قهوه کاکائویی خوشمزه لذت ببرید.

همچنین ببینید :
طرز تهیه کیک اسفنجی با پف زیاد
طرز تهیه کیک اسفنجی با پف زیاد
همیشه از من می پرسند که چکار کنیم که کیک اسفنجی مون پف دار شود ...
۲۶ آبان ۹۷ ، ۱۵:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

شیرینی نارگیلی ، نان نارگیلی ، طرز تهیه شیرینی نارگیلی خوشمزه و بازاری ، دستور پخت شیرینی نارگیلی پفکی ، shirini nargili
دستور پخت شیرینی نارگیلی پفکی و بازاری

شیرینی نارگیلی یکی از شیرینی ها خوشمزه و سنتی می باشد و جزو اون دسته از شیرینی هایی است که بوی عید می دهد. مواد اصلی شیرینی نارگیلی یا همون نان نارگیلی ، تخم مرغ ، پودر نارگیل و شکر می باشد.

خیلی از بانوان ایرانی فکر می کنند درست کردن شیرینی نارگیلی کار بسیار سختی می باشد و باید حتما آن را از بیرون بگیرند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید به شما پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم که شده خودتان دست به کار شوید و این شیرینی نارگیلی را درست کنید.

مواد لازم شیرینی نارگیلی
پودر نارگیل تازه  150 گرم
سفیده تخم مرغ 5 عدد
شکر  300 گرم
روغن مایع  90 گرم
وانیل  یک هشتم قاشق چایخوری
آبلیمو یک و نیم قاشق چایخوری
مراحل تهیه شیرینی نارگیلی

1. ابتدا در یک ظرف مناسب مقدار شکر گفته شده را با پودر نارگیلی و دو سوم  روغن و دو سوم سفیده تخم مرغ مخلوط می کنیم و هم می زنیم. سپس مواد مخلوط شده را از چرخ گوشت رد می کنیم تا همه مواد به خوبی باهم مخلوط و یکدست شوند.

اگر چرخ گوشت در دسترس ندارید می توانید اول شکر و پودر نارگیل را توی غذاساز بریزید و چند پالس بزنید تا ریزتر شوند و بعد روغن و سفیده تخم مرغ را اضافه و دوباره پالس بزنید تا همه مواد یکدست شوند. در صورت نبود چرخ گوشت و غذاساز می توانید نارگیل را به مدت چند ثایه داخل آسیاب برقی بریزید تا کمی ریز شود و سپس بقیه مواد را اضافه کنید.

2. پس از اینکه تمامی مواد به صورت یکدست ترکیب شدند ظرف حاوی مواد را به روش بن ماری گرم می کنیم. یعنی ظرف حاوی مواد را روی بخار آب قرار می دهیم و به صورت مرتب از کف ظرف به صورت دورانی هم می زنیم تا کمی گرم شوند. وقتی مواد گرم شدند باقیمانده سفیده تخم مرغ ، روغن ، وانیل و آبلیمو را به ظرف اضافه می کنیم.

3. بعد از اضافه کردن مواد گفته شده دوباره ظرف مواد را روی بخاطر آب قرار می دهیم و به صورت مرتب و دورانی هم می زنیم. مراقب باشد مواد داخل ظرف به هیچ وجه نباید بجوشد و قل بزند چون در این صورت شیرینی براق نمی شود.

4. بعد از مدتی مواد شیرینی روی بخار آب کم کم لعاب می اندازد و به غلظت فرنی می رسد و همانند فرنی غلیظ و کشدار می شود و از قاشق به صورت پیوسته می ریزد و جمع می شود. وقتی که مواد شیرینی نارگیلی شما هم به این حالت رسید انگشت خود را داخل مواد بزنید باید شکر کاملا ذوبه شده باید و دانه های آن حس نشود.

یادتون باشد دمای مواد شیرینی شما باید به حدی باشد که انگشت شما کاملا داغ شود ولی نسوزد. نمی شود تایم دقیقی برای این مرحله گفت چون همه چیز به میزان بخاری که به ظرف داده می شود بستگی دارد اما این مرحله معمولا 30 تا 45 دقیقه طول می کشد.

همچنین اگر در زمان داغ کردن مواد احساس کردید مواد شیرینی نارگیلی شما زیادی شل بود کمی پودر نارگیل اضافه کنید و اگر زیادی سف بود کمی سفیده تخم مرغ اضافه کنید. انجام دادن صحیح این مراحل نیاز به تجربه و مهارت دارد و اگر به درستی انجام بدهید رویه شیرینی نارگیلی شما ترک نمی خورد و زیبا و براق می شود.

5. سپس مواد داغ شده را داخل یک کاسه می ریزیم و آن را در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. به هیچ عنوان برای خنک کردن مواد نباید آن را داخل یخچال بگذارید. در این مدت زمان فر را روشن کنید و روی حرارت 200 درحه سانتی گراد بگذارید.

6. حالا مواد شیرینی را داخل قیف می ریزیم و کف سینی کاغذ روغنی می اندازیم و کمی هم آن را چرب می کنیم و مواد را با فاصله و با سایز دلخواه روی سینی می ریزیم. برای صاف کردن قسمت رویه شیرینی ها که پس از ریختن مواد به صورت قله درآمده اند قسمت زیرین یک قاشق را چرب کنید و با قاشق رویه شیرینی ها را صاف کنید.

۲۶ آبان ۹۷ ، ۱۵:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

طرز تهیه سوپ قارچ

دستور پخت سوپ قارچ و مرغ با شیر و خامه

سوپ قارچ و مرغ یکی از سوپ های خوشمزه و لذیذ می باشد که بیشتر در رستوران ها و مجالس خاص سرو می شود. اگر به دنبال تهیه سوپ مجلسی و شیک خوشمزه برای پذیرایی از مهمان ها هستید سوپ قارچ و مرغ و شیر برای شما بهترین پیشنهاد می باشد.

سوپ قارچ که به سوپ شیر و خامه هم مشهور است یکی از بهترین پیش غذاها برای پاییز و زمستان می باشد و مطمئن باشید کمتر کسی پیدا می شود که پس از خوردن این سوپ عاشق آن نشود. به هر حال اگر هوس درست کردن سوپ مرغ و قارچ کردید ما در این دستور آشپزی بارونک ، طرز تهیه و پخت سوپ شیر و قارچ خوشمزه و لذیذ را برای 5 تا 6 نفر آماده کرده ایم که شما می توانید با این آموزش آشپزی ، سوپ قارچ و مرغ خوشمزه و مجلسی درست کنید.

توجه : در صورتی که می خواهید این سوپ را برای 2 نفر بپزید می توانید از یک دوم مواد لازم گفته شده استفاده کنید.

مواد لازم سوپ قارچ و مرغ
گوشت مرغ نصف سینه مرغ
قارچ ورقه شده 400 گرم
آب مرغ 3 لیوان
شیر 4 لیوان
خامه صبحانه نصف بسته
شیر 4 لیوان
آب 3 لیوان
آرد سفید 4 قاشق غذاخوری
پیاز درشت 2 عدد
روغن مایع به میزان لازم
پودر سیر به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه سوپ قارچ و مرغ و شیر

برای تهیه سوپ قارچ ابتدا گوشت مرغ را در یک قابلمه با 2 لیوان آب و یک پیاز و کمی زردچوبه روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب بجوشد پس از اینکه آب داخل قابلمه جوشید حرارت را کم می کنیم تا مرغ به آرامی و به خوبی بپزد. سپس مرغ پخته شده را با دست به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

در ادامه یک عدد پیاز باقی مانده را به صورت نگینی خرد کنید و در قابلمه ای که برای سوپ قارچ در نظر گرفته اید بریزید و به همراه مقداری روغن مایع تفت دهید تا رنگ آن طلایی و نرم شود سپس کره را اضافه می کنیم و وقتی کره ذوب شد قارچ ها را که به صورت ورقه ای برش داده ایم اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کمی آب قارچ ها کشیده و جمع شود.

سپس بر روی قارچ آرد می پاشیم و حرارت زیر قابلمه را ملایم می کنیم و به مدت دو تا سه دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود. حالا آب مرغ را کم کم اضافه می کنیم و به صورت مرتب و سریع هم می زنیم تا آرد در آب مرغ حل شود و کاملا باز شود. (اگر این کار را درست انجام ندهید آرد گلوله گلوله می شود)

پس از اینکه آرد با آب مرغ به صورت کامل حل شد 3 لیوان آب اضافه می کنیم و سپس 4 لیوان شیر که حدود 1 لیتر می شود به قابلمه سوپ مرغ و قارچ اضافه می کنیم. توجه کنید حتما اول آب را اضافه کنید تا دمای سوپ پایین بیاید و بعد شیر را اضافه کنید و شیر هم نباید خنک باشد. سپس حرارت زیر قابلمه را کمی زیاد کنید تا سوپ جوش بیاید.

پس از به جوش آمدن سوپ حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و گوشت مرغ ریش ریش شده را به همراه مقداری نمک و فلفل به قابلمه سوپ اضافه می کنیم و در صورت تمایل بهتر است کمی پودر سیر هم اضافه کنید. پس از اضافه کردن سیر درب قابلمه را نیم باز بگذارید و حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا سوپ قارچ به آرامی بپزد و به غلظت مطلوب برسد. توجه کنید حتما باید درب قابلمه نیمه باز باشد و هر از گاهی آن را هم بزنید تا ته نگیرد.

طرز تهیه سوپ جو پرک
طرز تهیه سوپ جو پرک
در تهیه سوپ جو پرک به دلیل اینکه از آب مرغ استفاده می شود بسیار مقوی بوده ...

در این مرحله در صورتی که مایل باشید می توانید خامه هم به سوپ قارچ اضافه کنید. برای این کار خامه صبحانه را در یک کاسه می ریزیم و هم می زنیم تا یکدست شود و بعد با کمی سوپ ، خامه را رقیق می کنیم و به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا سوپ با حرارت کم به خوبی بپزد و جا بیفتد.

مراقب باشید بعد از اضافه کردن خامه به هیچ وجه نباید سوپ بجوشد وگرنه خامه بریده می شود و ظاهر سوپ را زشت خواهد کرد. همچنین در صورتی که دوست ندارید سوپ قارچ و مرغ شما مزه شیرین بدهد می توانید در 5 دقیقه آخر پخت سوپ قارچ و مرغ ، مقداری آب لیموترش تازه به سوپ اضافه کنید.

پس از اینکه سوپ قارچ به خوبی پخت و به غلظت مورد دلخواه رسید حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید. نکته ای که باید در مورد سوپ قارچ و مرغ و شیر به خاطر داشته باشید این است که چون این سوپ با کره پخته می شود باید زودتر مصرف شود.

برای تزیین سوپ قارچ و مرغ می توانید جعفری را به صوت ساطوری خرد کنید و به همراه قارچ سرخ شده تزیین و سرو کنید.

نکات پخت سوپ قارچ و مرغ و شیر
اضافه کردن جو و هویج

در دستور اصلی این سوپ جو وجود ندارد اما در بعضی دستورها از جو و هویچ هم استفاده می کنند که به نظر من این کار باعث می شود سوپ قارچ شما طعم و مزه سوپ جو را بدهد و بهتر است استفاده نکنید.

۲۴ آبان ۹۷ ، ۱۶:۵۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

تعبیر خواب بادام

کامل ترین تعبیر خواب انواع بادام

تعبیر دیدن بادام در خواب

محمد بن سیرین : دیدن بادام در خواب نشانه نعمت و روزی است که با سختی و رنج بدست می آید.

آنلی بیتون : دیدن بادام در خواب نشانه این است که پس از مدت زمان کوتاهی شما ثروتی بدست خواهید آورد و ثروتمند می شوید.

جابر مغربی : دیدن بادام در خواب نشانه نعمت ، روزی ، مال و اموال می باشد.

امام جعفر صادق (ع) دیدن بادام در خواب را بر دو وجه تعبیر می کند :
  • شفا یافتن بیماری به شرط آنکه بیمار باشید.
  • بدست آوردن مال و اموال پنهانی

تعبیر خواب بادام با پوست

جابر مغربی گفته است : دیدن بادام در خواب با پوست نشانه این است که مالی اندکی با رنج و زحمت زیاد بدست می آورید اما اگر بادام را بدون پوست ببینید نشانه مال و اموالی است که به آسانی بدست بیاید.

ابراهیم کرمانی می گوید : اگر خواب ببیند که بادام پوست داشت و یا اینکه کسی بادام به شما داد نشانه این است که چیزی به سختی از مردم بخیل به شما برسد و اگر در خواب مشاهده کردید که از مغز بادم تلخ ، روغن بیرون می آید به معنی این است که به اندازه آن روغن از مردی بخیل به شما منفعت می رسد.

تعبیر خواب کفش گشاد
تعبیر خواب کفش گشاد
دیدن کفش پاره شده و کهنه یا نو ، کفش گشاد یا تنگ ، کفش لنگه ...

تعبیر خواب گرفتن بادام

محمد بن سیرین : اگر خواب ببینید که بادام از کسی گرفتید یعنی به قدر آن نعمت و روزی به شما برسد اما با رنج و زحمت فراوان.


تعبیر خواب بادام خوردن

لیلا برایت می گوید : اگر خواب ببینید که بادام شیرین می خورید بدانید خاطر انجام دادن کار خاصی مورد تشویق دیگران قرار خواهید گرفت و خوردن بادام تلخ به معنی این است که شما در برابر وسوسه های اطرافیان خود مقاومت می کنید و تسلیم نمی شوید.

در کتاب سرزمین رویاها در این باره نوشته شده است :
  • خوردن بادام در خواب نشانه عمر طولانی می باشد.
  • خریدن بادام در خواب نشانه غلبه کردن بر مخالفان و پیروز شدن است.
  • بادام تلخ در خواب به معنی کاهش وسوسه های فعلی شما می باشد.

تعبیر خواب بادام نارس

دیدن بادام نارس در خواب نشانه این است که اوضاع زندگی شما پیش از تغییر موقعیت بسیار ناامید کننده خواهد شد.


تعبیر خواب مغز بادام

منوچهر مطیعی گفته است : دیدن مغز بادام در خواب نشانه مالی است که به آسانی و زود به دست می آید ولی به ماندگاری آن نمی توانید چندان اعتماد کنید و در ادامه می گوید :

اگر در خواب دیدید که از فروشنده دوره گردی بادام خریدید یا اینکه کسی یک پاکت مغز بادام تازه به شما داد نشانه این است که به زودی پول یا مالی بدست شما خواهد رسید که بدون دغدغه و سختی صاحب آن خواهید شد. اما اگر در این خواب مغز بادام درون پاکت را تا رسیدن به خانه به صورت دانه دانه خوردید بدانید آن پول را هم به زودی از دست خواهید داد.

خانم آتیانوس معتبر یوانی می گوید :

دیدن مغز بادام در خواب نشانه پول یا سودی است که از جانب فرزند یا فرزندانتان به شما خواهد رسید و اگر شما فرزندی نداشتید این سود از طرف برادر یا خواهرتان به شما خواهد رسید.

همچنین اگر خواب ببینید که مقداری بادام در پیش روی شما است بدانید پس انداز یا اندوخته ای با دشواری و زحمت زیاد به شما خواهد رسید. همان طور که شما برای خوردن بادام مجبور هستید پوست آن را بشکنید و مغزش را جدا و سپس بخورید.

تعبیر خواب پای برهنه
تعبیر خواب پای برهنه
پای زخمی و شکسته ، پای فلج شده - قطع شده و برهنه خود و دیگران ...

تعبیر خواب درخت بادام

در کتاب سرزمین رویاها درباره تعبیر دیدن درخت بادام در خواب آمده است :
  • دیدن درخت بادام در خواب نشانه ثروت است.
  • دیدن درخت بادام پر از گل نشانه آسایش و خوشبختی می باشد.
  • دیدن درخت بادام با بادام های سبز نارس و نرسیده نشانه گرفتاری و ناامیدی می باشد.
  • دیدن درخت بادام با بادام های رسیده نشانه خوشبختی و آسایش می باشد.

حضرت دانیال : تعبیر درخت بادام در خواب زنی بدکردار است

۲۴ آبان ۹۷ ، ۱۶:۴۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

طرز تهیه آش انار

دستور پخت آش انار ویژه شب یلدا

آش انار از آش های سنتی و خوشمزه برای فصول سرد سال به خصوص شب یلدا می باشد و مواد اصلی آش انار ، گوشت ، حبوبات ، سبزی و انار می باشد. جالب است بدانید آش انار در هر کدام از استان های کشور مانند آذربایجان ، یزد ، شیراز ، خراسان ، گیلان و شمال ایران با دستور های مختلفی تهیه می شود.

برای همین ما امروز در این پست آشپزی بارونک ، خوشمزه ترین و رایج ترین دستور پخت آش انار را به همراه مواد لازم برای 5 تا 6 نفر آماده کرده ایم که شما می توانید با این آموزش آشپزی به تنهایی آش انار خوشمزه و خوش طعم درست کنید.

مواد لازم آش انار
آب انار 1 لیتر
برنج 1 یپمانه
عدس 1 یپمانه
لوبیا قرمز 1 یپمانه
بلغور گندم یا جو 1 یپمانه
گوشت چرخ کرده 250 گرم
آب گوشت یا مرغ 2 ییمانه
سبزی آش 1 کیلوگرم
پیاز متوسط 3 عدد
روغن مایع به میزان لازم
نعنا خشک به میزان لازم
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
مراحل تهیه آش انار

برای تهیه آش انار ابتدا باید حبوبات را از قبل خیس کنیم تا نفخ شون برود برای این کار لوبیا را حداقل از دو ساعت قبل و عدس را از نیم ساعت قبل خیس کنید. در این مدت زمان می توانید سبزی آش انار را پس از اینکه شستید خرد کنید. سبزی آش انار شامل تره ، جعفری ، گشنیز ، نعنا و اسفناج یا برگ چغندر می باشد.

برای شروع دو عدد پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و داخل قابلمه ای که برای آش در نظر گرفته ایم با کمی روغن سرخ می کنیم سپس لوبیا و بلغور گندم را همراه آب مرغ یا گوشت داخل قابلمه می ریزیم و پس از سبز شدن لوبیا ، عدس و برنج را به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم. (چون زمان پخت لوبیا نسبت به عدس و برنج بیشتر است برای همین لوبیا را کمی زودتر اضافه کردیم)

پس از به جوش آمدن کامل آب داخل قابلمه ، مقداری کمی نمک اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا مواد داخل قابلمه به آرامی بپزند. بهتر است در این مرحله مقداری آب جوش هم اضافه کنید تا لوبیا و عدس به خوبی بپزند. پس از پخت کامل حبوبات سبزی خرد شده را به قابلمه آش اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را دوباره زیاد می کنیم تا آب داخل قابلمه به جوش بیاد و پس از جوش آمدن حرارت زیر قابلمه را دوباره کم می کنیم تا سبزی آش هم به خوبی با حرارت کم بپزد.

در مدت زمان پخت آش گوشت چرخ کرده را با یک عدد پیاز رنده شده و کمی نمک و فلفل ورز می دهیم و پس از اینکه حسابی ورز دادیم آن را به شکل کوفته های کوچک شبیه فندق درمی آوریم. سپس کوفته قلقلی را در کمی آرد می غلتانیم و بعد از آن کوفته قلقلی را به همراه کمی روغن در یک تابه تفت می دهیم و پس از تفت دادن به قابلمه آش اضافه می کنیم.

پس از اینکه کوفته قلقلی ها در آش نیم پز شدند آب انار را به آش اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید تا آب انار در آش به جوش بیاید و سپس دوباره شعله را کم می کنیم تا آش به خوبی بپزد و جا بیفتد. پس از پخت کامل آش روی آش را با پیاز داغ ، نعنا داغ و دانه های انار تزیین کنید و سپس سرو کنید.

طرز تهیه آش رشته سنتی
طرز تهیه آش رشته سنتی
بی شک شما هم آش رشته را در دورهمی های خانوادگی مخصوصاً در فصل های ...
نکات پخت آش انار

اضافه کردن رب انار

در صورت مایل بودن به طعم ترش بیشتر و همچنین داشتن رب انار در خانه می توانید رب انار را به این آش اضافه کنید. برای این کار رب انار را با کمی آب جوش رقیق کنید و سپس به آش اضافه کنید در این شرایط هم رنگ آش تیره تر از حد معمول خواهد بود و هم اینکه ترش بودن آش بیشتر خواهد شد.

همچنین در این دستور می توانید به جای یک لیتر آب انار از یک پیمانه رب انار استفاده کنید.

اضافه کردن لپه

خیلی از افراد دوست دارند به جای عدس و لوبیا از لپه در پخت آش انار استفاده کنند و در پایان کمی گلپر به آن اضافه کنند. برای این کار شما می توانید در ابتدای پخت لوبیا و عدس را حذف و از لپه استفاده کنید و پس از پختن آش کمی گلپر به آن اضافه کنید.

۲۳ آبان ۹۷ ، ۱۷:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

بیوگرافی کیوان ساکت اف

بیوگرافی کیوان ساکت اف

کیوان ساکت اف ، بیوگرافی کیوان ساکت اف و همسرش ، اصالت کیوان ساکت اف ، keyvan saket of
عکس کیوان ساکت اف

کیوان ساکت اف متولد در بیست و پنجم شهریور 1367 در شهر کرج است و فارغ التحصیل رشته تئاتر می باشد. او فرزند سوم خانواده است و مادرش مهرانگیر اقبالی ناظم مدرسه است و پدرش محمود ساکت اف تدرس می کند. کیوان ساکت اف دو برادر بزرگتر از خود بنام های امیرحسین و مسعود دارد که یکی از آن ها دکترای فلسفه است و دیگری فوق لیسانس تهیه کنندگی دارد.

شاید بخاطر فامیلی ساکت اف فکر بکنید اصالت آن ها روسی می باشد نه این طور نیست آن ها اصالت کاملا ایرانی دارند و هم اکنون در کرج زندگی می کنند. کیوان ساکت اف بسیار شوخ طبع است و مزه پرانی های او واقعا دلنشین است اما در کل پسر آرومی است و از سگ فوق العاده می ترسد و عاشق پیتزاست و از انتظار بیشتر از هر چیزی متنفر است. وقتی از او درباره نحوه بازیگر شدنش پرسیدیم خیلی سریع با خنده و شوخی جواب داد با پارتی !

به مد اعتقادی ندارد و می گوید هر لباس که خوشش بیاید و زیبا باشد می پوشد. بهترین خواننده از نظر او استاد شجریان و بهتری مجری محمد صالح علاء می باشد. بهترین دوست او کسی است که کیوان هر چیزی از او بخواهد بگوید چشم اما او از کیوان چیزی نخواهد.

ازدواج و همسر کیوان ساکت اف

کیوان ساکت اف تا به امروز ازدواج نکرده و مجرد می باشد. به محض انتشار هر خبری در مورد ازدواج و همسر او در این پست درج خواهد شد.

کیوان ساکت اف و حسین نمازی کارگردان مشهور ، کیوان ساکت اف

کیوان ساکت اف و حسین نمازی در حوالی پاییز

نحوه بازیگر شدن کیوان ساکت اف

کیوان ساکت اف دوره های بازیگری را در آموزشگاه سینمایی هنر هفت برادرش در شهر کرج گذرانده است و با حمایت برادرش به عنوان مجری به تلویزیون معرفی شد. او مدتی کار مجری گری کرد اما هم اکنون کار بازیگری می کند.

کیوان ساکت اف همیشه به شوخی می گوید : من با پارتی وارد این حرفه شدم اما بعدش شروع به توضیح دادن می کند او می گوید : من برادرم تهیه کننده برنامه های نوجوان است و صدا و سیما استخدام شده است. او سال ها در حرفه تئاتر و برنامه های مربوط به تئاتر مشغول به فعالیت بود.

من هم در یک آموزشگاه برای نوجوان ها برنامه ای به اسم سلام بهار با محسن افشانی اجرا می کردم که اون موقع برادر من هم شبکه چهار فعالیت داشت ولی بعدش من اومدم شبکه جام جم و برنامه بوم سفید را اجرا کردم و برادر من هم به طور اتفاقی اومد گروه کودک و نوجوان شبکه جام جم و اولین همکاری ما بعد از چند سال اجرای من بود و خیلی اتفاقی شروع کرد.

حسین مهری
حسین مهری
نکته جالب دیگری که در بیوگرافی حسین مهری شاید براتون جالب باشد این است که ...

عکس های جدید کیوان ساکت اف ، تصاویر کیوان ساکت اف

تصاویر جدید کیوان ساکت اف

الگوی بازیگری کیوان ساکت اف

اینکه کیوان ساکت اف شخص خاصی را به عنوان الگوی بازیگری خود انتخاب کرده باشد اصلا این موضوع را قبول ندارد و می گوید : به نظر من اصلا الگوری بازگیری چیز درستی نیست چون اصلا قرار نیست تو نقش هایی را که اون اجرا کرده اجرا کنی؟ !

این تجربه است که به مرور زمان آدم را پخته تر و بارور می کند. اما اگر بخواهید بدانید به کدوم بازیگر علاقه دارم من از بین بازیگران به آل پاچینو علاقه خاصی دارم.

بازی در سریال حوالی پاییز

کیوان ساکت اف همانند رضا اکبرپور از بازیگرانی است که با حسین نمازی پله های ترقی را بالا رفته است او در سریال حوالی پاییز حسین نمازی نقش پسری بنام حبیب را بازی می کند که به عاطفه (جوانه دلشاد) علاقه مند می شود. از طرفی حبیب و عاطفه در کارگاه تولیدی رویا تیموریان مشغول به کار هستند و در این سریال عاطفه دوست صمیمی شیوا (مونا کرمی) دختر رویا تیموریان است.

همچنین ببینید :
آن ماری سلامه بازیگر حوالی پاییز
آن ماری سلامه بازیگر حوالی پاییز
به گفته عوامل سریال حوالی پاییز آن ماری سلامه بازیگری خوش خنده و مهربان ...
پردیس منوچهری در حوالی پاییز
پردیس منوچهری در حوالی پاییز
سریال حوالی پاییز به کارگردانی حسین نمازی اولین کار تلویزیونی پردیس منوچهری است ...
۲۳ آبان ۹۷ ، ۱۷:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

تعبیر خواب بوسیدن

تعبیر خواب کامل بوسیدن و بوس دادن

دیدن خواب بوسیدن دست، لب , گردن و صورت مرد، زن, پسر و دختر نامحرم و غریبه و بوسیدن مرده در خواب ، بوس دادن و بوسیدن همسر, نامزد, پدر, مادر, برادر و خواهر در خواب از نمونه خواب های متدوال و رایج ما در رابطه با خواب بوسیدن و بوس گرفتن می تواند باشد.

در حالت کلی طبق تعبیر معبران ، بوسه دادن و بوسه گرفتن نشانه خیانت است. حال اگر در خواب شخصی شما را ببوسد بدانید نسبت به شما خیانت می شود و اگر شما شخصی دیگر را ببوسید عامل خیانت خود شما خواهید بود.

اگر شما هم خواب بوسه و بوسیدن دیده اید ما در این پست بارونک کامل ترین تعبیر بوسیدن در خواب را از دید معبرین بزرگ تعبیر خواب آماده کرده ایم که می توانید مشاهده می کنید.


تعبیر خواب بوس دادن و بوسیدن

محمد بن سیرین : اگر خواب ببینید که به شخصی بوسه دادید نشانه این است که آن شخص خواستگار و یا دوست شماست و اگر آن شخص را نشناختید بدانید از جایی که انتظارش را ندارید به شما خیر و منفعت خواهد رسید. همچنین اگر خواب ببینید که شخص معروفی به شما بوسه داد نشانه رسیدن خیر و منفعت از آن شخص به شماست.

منوچهر مطیعی در این باره گفته است :

همان طور که میدانید در بیداری و زندگی عادی ما بوسیدن نشانه ابراز عشق و علاقه است و وقتی کسی را می بوسیم می خواهیم محبت خود را به او نشان بدهیم و عشق خود را ثابت کنیم. در خواب نیز به همین شیوه است :

اگر در خواب کسی را ببوسیم بدانید اتفاقی خواهد افتاد که شما حسن نیت خود را به او ثابت خواهید کرد و اگر آن شخص را نشناسید بدانید نفعی از شما به او خواهد رسید.

لوک اویتنهاو درباره تعبیر خواب بوس دادن و بوسه گرفتن می گوید :

اگر شخصی شما را در خواب بوسید این خواب نشانه جدایی است.

اگر شما شخصی را در خواب بوسیدید این خواب نشانه عشق دو جانبه است.

بوسه دزدکی و یواشکی در خواب نشانه عشق سوزان است.

امام جعفر صادق (ع) تعیر خواب بوسه دادن را بر 4 وجه می داند :

  • خیر و منفعت
  • حاجت روایی
  • سخن خوش شنیدن
  • بر دشمن غلبه کردن

تعبیر خواب بوسه دادن به مرد نامحرم

ابراهیم کرمانی : با شهوت به مردی بوسه دادن نشانه سود بردن از آن شخص است و اگر کسی به تو بوسه بدهد به معنی این است که تو را دوست دارد.

تعبیر خواب بوسیدن مرده

ابراهیم کرمانی : اگر خواب ببینید که مرده ای به شما بوسه داد نشانه این است که از مال و اموال یا علم آن مرده چیزی به شما خواهد رسید.


تعبیر خواب بوسیدن دست

لیلا برایت می گوید : اگر در خواب دست کسی را بوس کردید بدانید خواب شما نشانه موفقیت در عشقتان خواهد بود و اگر خواب ببینید که کسی شما را می بوسد بیانگر این است که شما باید بیشتر مراقب اطرافیان خود باشید.

کتاب سرزمین رویاها : اگر خواب ببینید که دست های شخصی را می بوسید بدانید شانس به شما روی می آورد.


تعبیر خواب بوسیدن زمین

بوسیدن زمین در خواب نشانه غم ، ناراحتی و غصه است.


تعبیر خواب بوسیدن لب معشوق

شیخ طوسی در رابطه با تعبیر خواب پسیدن لب دختر و معشوق می گوید : بوسیدن لب معشوق در خواب نشانه است که زندگی ما گسترش می یابد و نعمت و روزی ما زیاد می باشد و برعکس یعنی اگر نامزد یا شوهر تو نبود نعمت و روزیمان تنگ می شود و دنیا بر ما سخت خواهد گرفت.

در کتاب سرزمین رویاها در این باره آمده است :

  • اگر معشوق خود را به هنگام روز ببوسید شانس بر علیه شما خواهد بود.
  • اگر معشوق خود را به هنگام شب ببوسید نشانه خطر است.

تعبیر بوسیدن محرم در خواب

منوچهر مطیعی تهرانی می گوید :

اگر یک دختر که سن ازدواج او رسیده است خواب ببیند که محرمی او را می بوسد نشانه محبوبیت است ولی اگر آن شخص نامحرم باشد برایش خواستگار خواهد آمد و شوهر می کند.

همچنین اگر آن دختر خودش کسی را ببوسید بیانگر این است که از او همیشه به نیکی و خوبی یاد می کنند.

تعبیر خواب بوسیدن مادر

بوسیدن مادر در خواب نشانه موفقیت در انجام کارها می باشد.

تعبیر خواب بوسیدن پدر

بوسیدن پدر در خواب نشانه شادی و شادمانی است.

تعبیر خواب بوسیدن برادر یا خواهر

بوسیدن برادر یا خواهر در خواب نشانه شادمانی و نشاط است.

همچنین ببینید :
تعبیر خواب پول خارجی
تعبیر خواب پول خارجی
به گفته لیلا برایت دیدن پول خارجی در خواب نشانه موفقیت در انجام ...
تعبیر خواب مرده ناراحت
تعبیر خواب مرده ناراحت
اگر شخص مرده ای را خواب ببینی که ناله و زاری می کند نشانه این ...
 
۲۲ آبان ۹۷ ، ۱۷:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

بیوگرافی مهتاب کرامتی

عکس مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی متولد 25 مهرماه 1349 در شهر تهران است و سال ها پیش ازدواج ناموفقی با بابک ریاحی پور داشته و یک فرزند دختر دارد. پدر مهتاب کرامتی بازنشسته ارتش و مادرش متخصص تغذیه است و جالب است بدانید مادرش مدرک کارشناسی ارشد خود را همزمان با مهتاب کرامتی و دیگر دخترش که دانشجوی داروسازی بود گرفته است.

مهتاب کرامتی از همان دوران کودکی کار کرده و اولین درآمد او در سن 15 سالگی بود ک مراقب کنکور بود. او وقتی دانشجو بود به صورت خصوصی تدریس می کرد و در آزمایشگاه دانشگاه هم مشغول بود . اکنون علاوه بر بازیگری کار طراحی لباس هم می کند. او همچنین سال هاست سفیر صلح یونیسف در ایران است.

مهتاب کرامتی آدم پر انرژی و شادابی است و عاشق بچه هاست و وقتی در کنار آن هاست انگار تمام انرژی های خوب دنیا در او جمع شده است. به گفته خودش یک مهرماهی صلح طلب است و خیلی به ندرت ممکن است اتفاق یا ماجرایی پیش بیاد و جنجال به پا کند.

وقتی از کسی دلخور می شوم دلخوری ام را با آن شخص در میان می گذارم و به هیچ عنوان تو دلم نگه نمی دارم و حتما آن را عنوان می کنم. هیچ ورزشی را به صورت تخصصی انجام نمی دهم و پیاده روی و تردمیل همیشه در برنامه روزانه ام قرار دارد.

عکس پدر و مادر مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی در کنار پدر و مادرش

مهتاب کرامتی و دخترش ، اسم دختر مهتاب کرامتی ، عکس دختر مهتاب کرامتی و بابک ریاحی پور

مهتاب کرامتی و دخترش

ماجرای ازدواج و علت طلاق از بابک ریاحی پور

مهتاب کرامتی سال ها پیش با یک نوازنده و موزیک ساز بنام بابک ریاحی پور ازدواج می کند. بابک ریاحی متولد 1349 می باشد و آن ها فقط یک سال اختلاف سنی دارند.

مهتاب کرامتی و بابک ریاحی پور در آن زمان با عشق باهم ازدواج می کنند و از زندگی که داشتند بسیار راضی بودند و حاصل این ازدواج یک فرزند دختر بود. اما متاسفانه زندگی مشترک آن ها زیاد دوام نداشت و پس از اینکه اولین فرزند آن ها به دنیا آمد از هم جدا شدند.

مهتاب کرامتی در مورد علت طلاق و جدایی اش گفته : من سال ها پیش با بابک ازدواج کردم و در آن زمان زندگی خوبی هم داشتیم اما چون این ازدواج در سنین پایین شکل گرفته بود موفقیت آمیز نبود.

این بزرگ شدن ما در دو مسیر متمایز شکل گرفت و در انتهای مسیر ما مجبور شدیم جدا شویم. بعد از سال ها من و بابک هنوز از حال هم باخبر هستیم و دخترم سال هاست که با همسر سابقم زندگی می کند.

مهتاب کرامتی و پیام ایرانی

مهتاب کرامتی و پیام ایرانی

ماجرای بازیگر شدن مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی از کودکی به بازیگری علاقه داشت و در آن زمان با خواهرش در خانه نمایش اجرا می کردند. پس از اینکه دیپلم خود را گرفت تحصیلات خود را در رشته میکروبیولوژی در دانشگاه آزاد ادامه داد و فارغ التحصیل همین رشته است. اما او به دلیل علاقه ای که به بازیگری داشت در سال 75 در کلاس های بازیگری امین تاریخ شرکت می کند و برای اولین بار در فیلم مردان آنجلس در نقش هلن بازی می کند.

به گفته خودش خانواده اش مخالف بازیگر شدنم بودند و در آن زمان نگاه خانواده ها به سینما مثل الان نبود و وقتی ما می خواستیم کلاس های بازیگری برویم باید با خانواده هامون می جنگیدیم تا به ما اجازه رفتن به این دوره ها را بدهند. علاوه بر این در آن زمان ما باید کلی تست می دادیم حتی برای همین تست دادن هم خیلی سخت گیر بودند و هرکسی را قبول نمی کردند.

عکس جدید مهتاب کرامتی ، تصاویر زیبای مهتاب کرامتی

تصاویر جدید مهتاب کرامتی

راز زیبایی و تغذیه مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی در یک خانواده ای بزرگ شده که به تغذیه خیلی اهمیت می دهند و مادرش متخصص تغذیه است. او باید هر روز 8 ساعت بخوابد برای همین شب ها سعی می کند خیلی زود بخوابد و صبح ها معمولا ساعت هفت و نیم یا هشت بیدار می شود و موقع بیدار شدن آب می خورد البته نه آب یخ زده آبی که دمایش با درجه اتاقش یکنواخت باشد.

همیشه صبحانه را کامل می خورد چون معتقد است این کار در حفظ تناسب اندامش خیلی مؤثر است. نوشابه را به طور کامل از زندگی اش حذف کرده و برنج را تا حد ممکن کم می خورد. شیرینی و شکلات را هم سعی می کند نخورد ولی اگر مجبور شود فقط یه ذره می خورد.

سبزیجات را به صورت سالم نه سرخ کرده می خورد و می گوید این کار را مدیون مادرم هستم مثلا قورمه سبزی که مادرم درست می کند با تمام قورمه سبزی ها متفاوت است و به هیچ عنوان رنگ سبزی آن سرخ نمی شود چون مادرم آن را بخارپز می کند. و سعی می کنیم هیچ وقت غذای فریزی نخوریم و همیشه غذا را به صورت تازه مصرف کنیم.

خوردن فست فود هم خیلی لذیذ است اما من سعی می کنم خوردن این غذاها را محدود کنم و اگر یک شب فست فود بخورم تا روزها باید تقاص خوردن آن را پس بدهم. یادتون باشد سر سفره هیچ وقت آب نمی خورم و همیشه نیم ساعت قبل از غذا آب می خورم تا اذیت نشم و این را از من به یاد داشته باشید اگر 30 دقیقه قبل از خواب آب بخورید از سکته قلبی جلوگیری می شود.

همچنین ببینید :
مونا کرمی
مونا کرمی
مونا کرمی درباره اینکه تصویری که در تلویزیون از او می بینم با تصویر واقعی او ...
قد متین ستوده
قد متین ستوده
متین ستوده بازیگر قد بلند سینما و تلویزیون ایران متولد بیست و دوم اردیبهشت ...
 
۲۱ آبان ۹۷ ، ۱۸:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

طرز تهیه سالاد الویه

دستور پخت و مواد لازم سالاد الویه قالبی

سالاد الویه از سالاد های خوشمزه و پرطرفدار می باشد که پیر و جوان آن را دوست دارند. سالاد الویه یکی از خوشمزه ترین غذاهای سرد می باشد که امروزه به عنوان یک پیش غذا یا غذای کامل در مهمانی ها سرو می شود. مواد اصلی سالاد الویه مرغ ، سیب زمینی ، خیارشور و سس مایونز می باشد.

جالب است بدانید سالاد الویه در اصل برای شوروی سابق می باشد که هم اکنون در روسیه به عنوان غذای اصلی شب سال نو سرو می شود و در کشورهای اروپایی آن را با نام سالاد روسی می شناسند. در این آموزش آشپزی بارونک ، با مواد لازم ذکر شده می توانید سالاد الویه قالبی خوشمزه و لذیذ برای 4 نفر درست کنید.

مواد لازم سالاد الویه
سینه مرغ ۱ عدد
سیب زمینی ۳ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
خیارشور 5 عدد
نخود فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
هویچ 2 عدد
آب مرغ به میزان لازم
آبلیمو ترش به میزان لازم
سس مایونز به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

مراحل آماده سازی مواد سالاد الویه

ابتدا سینه مرغ را به همراه 2 لیوان آب ، آبپز می کنیم. من همیشه مرغ را به همراه پیاز نگینی خرده شده ، نمک ، فلفل ، زردچوبه و کمی سیر می پزم چون در اینصورت طعم مرغ و سالاد الویه خیلی عالی می شود. پس از پختن مرغ آن را به صورت ریش ریش خرد کنید.

سیب زمینی ها را به همراه تخم مرغ با پوست آبپز می کنیم چون اگر با پوست آبپز نکنید سالاد الویه شما شل می شود. تخم مرغ و سیب زمینی را پس از اینکه پوست آن ها را جدا کردید پوره کنید یا اینکه با رنده به صورت ریز رنده کنید. (من خودم همیشه پوره کردم)

در این مرحله اگر هویج تان شیرین است آن را با کمی آب و نمک در یک قابلمه روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا به صورت کامل آب هویج کشیده شود در غیر اینصورت هویج بی مزه خواهد شد و اگر هویج تان شیرین نیست موقع پخت نصف قاشق چای خوری شکر اضافه کنید تا هویج پس از پخت خوش طعم شود. هویچ را پس از پختن می توانید به صورت نگینی خرد کنید یا آن را رنده کنید من همیشه هویج را به صورت خیلی ریز و نگینی خرد می کنم چون اگر هویج را رنده کنید باعث شل شدن سالاد الویه خواهد شد.

خیارشور را هم به صورت نگینی و خیلی ریز خرد می کنیم و آن را کنار می گذاریم. توجه کنید خیارشو سالاد الویه نباید کم باشد و هر چقدر بیشتر باشد سالاد الویه شما خوشمزه تر خواهد شد.

نخود فرنگی هم می توانید از کنسرو نخود فرنگی استفاده کنید اما در صورتی که نمی خواهید از کنسرو استفاده کنید باید نخود فرنگی را همانند تمامی مواد سالاد الویه از قبل آبپز کنید و آن را آماده کنید.

مراحل تهیه سالاد الویه

بعد از اینکه تمامی مواد سالاد الویه را آماده کردید نوبت مخلوط کردن مواد است برای این کار مرغ ریش ریش شده را در یک ظرف بزرگ می ریزیم سپس سیب زمینی ، تخم مرغ ، هویج ، نخود فرنگی و خیارشور سالاد را که از قبل آماده و خرد کرده ایم به ظرف سالاد اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم.

سپس نوبت اضافه کردن سس مخصوص سالاد الویه است. سس سالاد الویه ترکیبی از مایونز + چند قاشق آب مرغ + چند قاشق آبلیمو ترش یا سرکه + نمک و فلفل سیاه می باشد پس از اینکه سس سالاد را آماده کردیم آن را روی سالاد می ریزیم و هم می زنیم تا تمامی مواد سالاد باهم مخلوط و یکدست شوند. (آبلیمو یا سرکه را در حدی اضافه کنید که در مزه سالاد تعادل ایجاد کند و نباید سالاد را ترش مزه کنید)

بعد از اینکه تمامی مواد را باهم مخلوط کردیم سالاد الویه را در ظرف دربسته به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید تا سالاد الویه خوب جا بیفتد و به اصطلاح خودش را بگیرید و آماده سرو شود.

تزیین سالاد الویه

سالاد الویه را می توانید با مواد مختلفی همانند خیارشو ، ذرت ، گوجه فرنگی و ... تزیین کنید و این به هنر و سلیقه شما بستگی دارد. پیشنهاد می کنیم قبل از تزیین سالاد الویه یا هر سالادی دیگر ، از مدل های مختلف تزیین آن سالاد در اینترنت دیدن کنید تا از ایده های آن ها در تزیین سالاد خود استفاده کنید.

نکاتی در مورد سالاد الویه

تخم مرغ سالاد

توجه کنید در صورتی که به سالاد اولیه تخم مرغ آبپز اضافه کنید باید زودتر آن را مصرف کنید و مدت زمان نگهداری سالاد الویه شما کمتر می شود. در صورت تمایل می توانید سالاد الویه را هم بدون تخم مرغ درست کنید.

همچنین ببینید :
طرز تهیه سالاد اسفناج با انار
طرز تهیه سالاد اسفناج با انار
سالاد اسفناج یکی از سالاد های خوشمزه می باشد که مواد اصلی آن ...
طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی
طرز تهیه سالاد ماکارونی با سیب زمینی
سالاد ماکارونی یک خوراک پرطرفدار ، لذیذ و دوست داشتنی است که ...
۲۰ آبان ۹۷ ، ۱۸:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری