طرز تهیه کیک کاستلا به روشی خوشمزه و آسان

طرز تهیه کیک کاستلا خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله، Castella-cake

دستور پخت کیک کاستلا مرحله به مرحله

کیک کاستلا از کیک های خوشمزه و پرطرفدار یونانی می باشد و همانند کیک های اسفنجی بافتی نرم و پنبه ای دارد. جالب است بدانید برای پخت این کیک نیاز به بیکینگ پودر ندارید.

به هر حال اگر با طرز تهیه کیک کاستلا آشنایی ندارید، ما در این آموزش شیرینی پزی سایت اینترنتی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک کاستلا را آماده کرده ایم و شما با استفاده از این آموزش ساده کیک پزی به راحتی می توانید کیک کاستلای خوشمزه و یونانی در منزل درست کنید.

مواد لازم کیک کاستلا
تخم مرغ  ۶ عدد
شیر ۶٠ گرم
آرد  ١٨٠ گرم
شکر  ١۶٠ گرم
عسل  ۵٠ گرم
روغن مایع  ٢٢ گرم
نمک یک هشتم قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
کره ذوب شده 2 قاشق غذاخوری برای رومال

مراحل تهیه کیک کاستلا

1. برای درست کردن کیک کاستلا ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. زرده و سفیده تخم مرغ را تا سرد هستند از هم جدا می کنیم. همچنین آرد و نمک را سه بار الک می کنیم و کنار می گذاریم.

2. حالا سفیده های تخم مرغ را با دور تند همزن هم می زنیم تا کف کند. سپس شکر را در سه مرحله اضافه می کنیم. توجه کنید هر بار که شکر را اضافه می کنید یک دقیقه با همزن هم بزنید و بعد دوباره شکر را اضافه کنید. تا حدی هم می زنیم که سفت شود و از ظرف نریزد.

3. در ادامه زرده ها را اضافه می کنیم و با ویسک مخلوط می کنیم. سپس وانیل و عسل را اضافه و دوباره همه مواد را باهم مخلوط می کنیم. پس از آن آرد و نمک الک شده را در دو مرحله با الک به مواد اضافه می کنیم و به روش فولد کردن مواد را هم می زنیم. (آموزش روش فولد کردن)

4. در این مرحله ترکیب شیر و روغن را اضافه و باز هم به روش فولد کردن مواد را هم می زنیم. حالا مایه کیک آماده پخت است. ما برای پخت این کیک به یک قالب با اندازه های تقریبی قطر 20 و ارتقاع 7 سانتی متری نیاز داریم.

5. پس از آماده کردن قالب، داخل آن کاغذ روغنی می اندازیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و با یک کارد یا سیخ چوبی حباب گیری می کنیم و بعد قالب را داخل فر گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد می گذاریم. توجه کنید برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.

6. پس از اینکه کیک کاستلای ما به طور کامل پخت آن را از فر بیرون می آوریم و تا داغ است روی آن را با کره ذوب شده برس می کنیم و بعد یک عدد کاغذ روغنی روی کیک می اندازیم و کیک را داخل سینی برمی گردانیم و پس از خنک شدن کامل سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کیک کاستلای خوشمزه لذت ببرید.

همچنین ببینید :

طرز تهیه کیک گردویی 

طرز تهیه کیک وانیلی ساده