طرز تهیه کباب زردک به روشی خوشمزه در خانه

طرز تهیه کباب زردک اصفهانی خوشمزه و مجلسی در منزل
دستور تهیه کباب زردک در منزل

کباب زردک همان شامی اصفهانی یا همان کتلت است که بسیار خوشمزه و بی نظیر و بسیار هم پر طرفدار می باشد. کباب زردک جزو غذاهای سنتی و قدیمی اصفهان است که به صورت شیرین یا ملس تهیه می شود.

همانطور که می دانید زردک نوعی هویج ایرانی است که خواص زیادی در تقویت اعصاب و از بین بردن صفرا دارد. برای چاشنی این غذا از سرکه، شیره انگور یا شکر استفاده می‌شود. پس اگر شما هم یک شامی شیرین یا ملس دوست دارید، حتما این کباب زردک خوشمزه را یک بار امتحان کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه کباب زردک آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کباب زردک را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با آین آموزش ساده آشپزی به راحتی در منزل این کباب زردک خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم کباب زردک
گوشت چرخ کرده  500 گرم
پیاز رنده شده  1 عدد
آرد نخودچی  125 گرم
زردک پخته و رنده شده  3 عدد
شیره انگور  150 گرم
سرکه  به میزان کم
آب 1 استکان
نمک و زردچوبه  به میزان لازم
فلفل  به میزان لازم
دارچین  به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت کباب زردک

1. برای درست کردن کباب زردک، ابتدا در یک ظرف گوشت چرخ شده را همراه با کمی نمک، زردچوبه، پیاز رنده شده و زردک پخته و رنده شده مخلوط کرده و خوب ورز می دهیم.

2. سپس آرد نخودچی را قاشق قاشق به مخلوط گوشت اضافه می کنیم و دوباره ورز می دهیم تا مایه شامی سفت شود.

3. حالا از مواد کباب در اندازه های گردو برداشته و به شکل سوسیس یا هر شکل دلخواه دیگر درست می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه در یک تابه مقداری روغن را روی حرارت داغ می کنیم و کباب ها را با حرارت ملایم در روغن سرخ می کنیم.

4. برای آماده کردن شهد، در یک ظرف شیره انگور، آب و سرکه را با هم مخلوط می کنیم و بعد از اینکه همه کباب ها به خوبی سرخ شد، آنها را کف تابه می چینیم و شهد را روی کباب ها می ریزیم.

5. سپس تابه را به مدت 30 الی 45 دقیقه روی حرارت کم می گذاریم تا شهد کاملا به خورد کباب‌ها برود. و در انتها کباب زردک های پخته شده را در ظرف مورد نظر چیده و سرو می کنیم.

نکات پخت کباب زردک

با این مقدار مواد 24 عدد کباب زردک می توان درست کرد.

موقع ورز دادن، در صورتی که مایه کباب قوام پیدا نکرد، می‌توانید یک تخم مرغ به مایه کباب اضافه کنید.

منبع : طرز تهیه کباب زردک