به مجله آموزشی و آشپزی آسمان خوش آمدید

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ

پیراشکی گوشت و قارچ، آموزش کامل طرز تهیه و پخت پیراشکی گوشت و قارچ خوشمزه و مجلسی در منزل ، pirashki gosht gharch
دستور پخت کامل پیراشکی گوشت و قارچ در منزل

پیراشکی گوشت و قارچ از جمله پیراشکی های خوشمزه و مجلسی است که به راحتی قابل تهیه است و بسیار هم پر طرفدار است. من برای این پیراشکی از خمیر جادویی استفاده کردم و برای مواد داخلش هم از پیاز و گوشت، قارچ، فلفل دلمه ای، ذرت، رب گوجه فرنگی و ادویجات استفاده کردم. اما شما می توانید پیراشکی یا همان فینگرفود را در انواع مختلف درست کنید. از جمله پیراشکی مرغ، پیراشکی گوشت و قارچ، پیراشکی سبزیجات و یا هر موادی که دوست دارید.

به هر حال اگر با طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه پیراشکی + طرز پیچیدن پیراشکی گوشت را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش فست فودی آشپزی، به راحتی در منزل این پیراشکی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

در ادامه با طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ خوشمزه و مجلسی با سایت بارونک همراه باشید.

طرز تهیه سمبوسه خانگی خوشمزه
طرز تهیه سمبوسه خانگی خوشمزه
سمبوسه سیب زمینی یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذی است که تهیه آن بسیار آسان ...
مواد لازم خمیر پیراشکی گوشت و قارچ
شیر یا آب ولرم ۱ لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
آرد 3 لیوان
روغن ۶ قاشق غذاخوری
پودر خمیر مایه ۱ قاشق غذاخوری سر صاف
نمک ۱ قاشق مرباخوری
زرده تخم مرغ و زعفران به مقدار دلخواه برای رومال خمیر
مواد لازم برای میانه پیراشکی
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
قارچ ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد کوچک
آویشن ۱ قاشق چای خوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
ذرت (اختیاری) ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
پنیر پیتزا به به مقدارلازملازم
مراحل تهیه و پخت پیراشکی گوشت و قارچ

1. برای درست کردن پیراشکی گوشت و قارچ خوشمزه ابتدا خمیر پیراشکی را آماده می کنیم. برای این کار، اول شیر ولرم را با ۱ قاشق غذاخوری شکر مخلوط می کنیم و بعد پودر خمیر مایه را روی آن می پاشیم و حدود ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا خمیر عمل بیاید.

طرز تهیه و پخت بریانی با گوشت در منزل
طرز تهیه و پخت بریانی با گوشت در منزل
بریانی از غذاهای خوشمزه و معروف شهر اصفهان می باشد و کمتر کسی پیدا می شود ...

2. سپس تخم مرغ، نمک و روغن را با قاشق مخلوط می کنیم، بعد خمیر آماده شده را به آن اضافه کرده و بدون اینکه هم بزنیم، آرد را روی مواد الک می کنیم.

3. دقت داشته باشید آرد را تا جایی می ریزیم که خمیر به دست نچسبد. خمیر را چند دقیقه ورز می دهیم، بعد جمع کرده و کف ظرف کمی آرد می پاشیم. سپس روی آن را با پلاستیک می پوشانیم و یک ساعت در جای گرم می گذاریم تا حجم آن دو برابر شده و به اصطلاح ور بیاید.

4. بعد از آماده شدن خمیر، پف خمیر را گرفته و استفاده می کنیم.

5. حالا برای آماده کردن پیراشکی، ابتدا در یک تابه گوشت چرخ کرده را با پیاز نگینی خرد شده و با مقداری روغن تفت می دهیم و مقداری هم نمک، فلفل، زردچوبه و رب گوجه فرنگی به آن می زنیم تا خوش طعم شود.

6. در یک تابه دیگر فلفل دلمه ای و قارچ نگینی خرد شده را با مقدار کمی روغن تفت می دهیم و به گوشت اضافه می کنیم. در صورت تمایل ذرت کنسرو شده را هم اضافه کرده و در مرحله آخر به مقدار لازم آویشن اضافه می کنیم و حرارت را خاموش می کنیم.

7. وقتی که مواد ما آماده شد، حالا خمیر را به قسمت های مساوی تقسیم می کنیم و روی سینی خمیرها را پهن و باز می کنیم. بعد از مواد گوشت و قارچ داخل خمیر ها می گذاریم و به شکل دلخواه خمیر را می پیچیم.

آموزش طرز تهیه خمیر پیتزا به صورت فوری
آموزش طرز تهیه خمیر پیتزا به صورت فوری
خمیر پیتزا نوعی نان مخصوص است و در پخت همه پیتزاها از این خمیر استفاده ...

8. در انتها سینی فر را چرب کرده و مقدار کمی آرد می پاشیم. سپس پیراشکی های آماده شده را در سینی می چینیم و روی پیراشکی ها را با زرده تخم مرغ و زعفران رومال می کنیم. در صورت تمایل روی آنها می توانید کنجد هم بپاشید.

9. سینی پیراشکی را در داخل فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه و به مدت 15 دقیقه الی نیم ساعت بسته به درجه حرارت فر می گذاریم تا پخته شود. برای طلایی شدن پیراشکی ها چند دقیقه هم گریل را روشن می کنیم. (برای گرم کردن فر آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید)

نکات پخت پیراشکی گوشت و قارچ

توجه داشته باشید که این دستور برای خمیری هست که شیرین نیست، مثل پیراشکی گوشت. ولی اگر می خواهید خمیرتان شیرین باشد، می توانید از ۲ تا ۵ قاشق غذاخوری شکر استفاده کنید.

منبع : طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ خوشمزه و مجلسی

۱۶ مهر ۹۸ ، ۱۳:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

طرز تهیه شوکو بیسکویت در منزل

طرز تهیه شوکو بیسکویت

شوکو بیسکویت ، آموزش کامل طرز تهیه و درست کردن شوکو بیسکوییت خانگی خوشمزه و مجلسی در منزل ، choco-biscuit
دستور تهیه بیسکویت نسکافه ای و شکلاتی قالبی در منزل

شوکو بیسکویت همانند کوکی شکلاتی یکی نوع بیسکویت خوشمزه شکلاتی و پرطرفدار است و شما می توانید این بیسکویت خوشمزه را به صورت خانگی درست کنید و از مهمان های خود با این بیسکویت خوشمزه در کنار چایی پذیرایی کنید.

شوکو بیسکویت از ترکیب بیسکویت و شکلات تخته ای درست می شود و طرز تهیه آن بسیار ساده و آسان می باشد. برای دیدن سایر آموزش های طرز تهیه انواع شیرینی مجلسی کلیک کنید.

به هر حال اگر تصمیم گرفته اید این بیسکویت های خوشمزه را درست کنید ما در این پست آموزش شیرینی پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم شوکو بیسکویت را به صورت مرحله به مرحله آماده کرده ایم و شما با استفاده از این آموزش می توانید شوکو بیسکویت های خوشمزه و خانگی در منزل درست کنید.

طرز تهیه کوکی انار کره ای
طرز تهیه کوکی انار کره ای
کوکی انار نوعی بیسکویت خوشمزه و فانتزی می باشد که بیشتر مردم ایران آن ...
مواد لازم شوکو بیسکویت
کره یا مارگارین 100 گرم
شکلات تخته ای 100 گرم
پودر نسکافه یک قاشق چایخوری
آرد یک و نیم پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
تخم مرغ یک عدد
پودر قند نصف پیمانه
مراحل تهیه شوکو بیسکویت

1. برای درست کردن شوکو بیسکویت خانگی خوشمزه ابتدا در یک ظرف مناسب کره یا مارگارین را پودر قند مخلوط می کنیم و با دور تند همزن به مدت 7 دقیقه هم می زنیم تا سبک و روشن شود.

2. سپس یک عد تخم مرغ + یک چهارم قاشق چایخوری وانیل + یک قاشق چایخوری پودر نسکافه اضافه می کنیم و این بار با دور تند همزن به مدت 2 دقیقه هم می زنیم.

طرز تهیه شیرینی نان چای قزوین به روش سنتی
طرز تهیه شیرینی نان چای قزوین به روش سنتی
نان چای قزوین یک نوع شیرینی ترد و بیسکویت مانند است و از شیرینی های سنتی ...

3. در ادامه یک و نیم پیمانه آرد را به تدریج به موادمان اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خمیر یکدستی حاصل شود. توجه کنید خمیر باید از ظرف جدا شود. اگر جدا نشد و چسبنده بود می توانید یک یا دو قاشق بیشتر آرد اضافه کنید.

4. حالا خمیر را به مدت یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا خودش را بگیرد. سپس خمیر را به قطر 3 میلی متر بین دو نایلون باز می کنم و بعد با کاتر مورد دلخواه خود شروع به کاتر زدن می کنیم و بیسکویت ها را بر روی سینی فر می چینیم.

5. توجه کنید ابتدا باید بیسکویت های کاتر زده شده را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار بدهید و بعد آن ها را در فر قرار بدهید. اگر سینی فر شما بزرگ است و در یخچال جا نمی شود می توانید از سینی های کوچک شیرینی پزی استفاده کنید. در ضمن نیازی به کاغذ روغنی و یا چرب کردن سینی نداریم.

6. در این مرحله سینی حاوی بیسکویت های شوکو را به مدت 10 تا 15 دقیقه در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بیسکویت ها به خوبی بپزد. بعد از این مدت خواهید دید که زیر بیسکویت ها طلایی شده است. مواظب باشید آن ها را نسوزانید. حالا بیسکویت ها را از فر بیرون می آوریم و کنار می گذاریم.

7. در این مرحله مقدار شکلات گفته شده را روی بخار کتری آب قرار می دهیم یا اینکه آن ها را می توانید به مدت یک دقیقه در مایکروفر قرار بدهید و ذوب کنید.

8. سپس شکلات ذوب شده را در قالب سیلکونی شکلات می ریزیم و روی سطح کار می کوبیم تا حباب های هوا خارج شود و تمام محفظه های قالب با شکلات پر شود. سپس در یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

9. وقتی که شکلات ها بسته شدند، قالب را از یخچال بیرون می آوریم و برمی گردانیم تا شکلات ها از قالب جدا شود. حالا با کمی شکلات مذاب شکلات های مدل دار را روی بیسکویت های خنک می چسبانیم.

10. هم اکنون شوکو بیسکویت های ما آماده سرو است. امیدوایم از خوردن این شوکو بیسکویت های خوشمزه و خانگی لذت ببرید.

طرز تهیه شیرینی فلوگر با شکلات
طرز تهیه شیرینی فلوگر با شکلات
شیرینی فلوگر همانند شیرینی مربایی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و ...
نکات پخت شوکو بیسکویت

شوکو بیسکویت وانیلی و کاکائویی

شما می توانید شوکو بیسکویت را به صورت وانیلی درست کنید. برای این کار نسکافه را حذف می کنیم و با این کار شوکو بیسکویت وانیلی خواهیم داشت.

همچنین می توانیم یک قاشق از آرد را با یک قاشق پودر کاکائو جایگزین کنیم تا در این صورت شوکو بیسکویت کاکائویی داشته باشیم.

منبع : آموزش درست کردن شوکو بیسکویت

 

۱۶ مهر ۹۸ ، ۱۳:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

طرز تهیه نان آلمانی به روشی خوشمزه در منزل

طرز تهیه نان آلمانی

نان آلمانی ، طرز تهیه و پخت نان آلمانی خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله ، nane almani
دستور پخت نان آلمانی برشته شده و ترد خوشمزه در منزل

نان آلمانی یکی دیگر از نان های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و این نان برعکس خیلی از نان های دیگر نظیر نان رولی دارچینی مراحل تهیه آسانی دارد و هر آشپز مبتدی می تواند این نان را به صورت خوشمزه در منزل درست کند.

نان آلمانی هم از آن دسته از نان هایی است که به دلیل خوشمزه بودن و طرز تهیه آسان جهانی شده است و هم اکنون در بسیاری از کشورها نظیر ایران، این نان را درست می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه نان آلمانی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی در خانه بارونک، مواد لازم و دستور تهیه نان آلمانی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این نان آلمانی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

طرز تهیه نان لقمه ای حجیم در منزل
طرز تهیه نان لقمه ای حجیم در منزل
نان لقمه ای پفی جزو نان های خوشمزه و عالی است که خیلی سریع و راحت ...
مواد لازم برای پخت نان آلمانی
مایع خمیر 1 و یک چهارم قاشق چای خوری
آرد الک شده چهار و نیم پیمانه
روغن زیتون ۳ قاشق چای خوری
نمک 1 و یک دوم قاشق چای خوری
آب 2 و یک سوم پیمانه
دستور تهیه و پخت نان آلمانی

1. برای درست کردن نان آلمانی، ابتدا تمامی مواد را در ظرف مناسبی باهم مخلوط می کنیم تا به صورت خمیری مرطوب و چسبناک دربیاید.

2. سپس خمیر را در یک ظرف درب دارمی گذاریم و به مدت 4 ساعت کنار می گذاریم تا استراحت کند و حجم آن سه برابر شود.

طرز تهیه و پخت نان نارگیلی ساده و خوشمزه
طرز تهیه و پخت نان نارگیلی ساده و خوشمزه
نان نارگیلی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین نان ها می باشد که مواد اولیه ...

3. بعد از 4 ساعت، خمیر را از ظرف درمی آوریم و آن را روی سطح آغشته به آرد پهن کرده و به چند قسمت تقسیم می کنیم. سپس در ظرف می گذاریم و روی آن کمی آرد می پاشیم.

4. مجددا روی ظرف خمیر را می پوشانیم و به مدت 30 دقیقه دیگر صبر می کنیم تا خمیر بماند و استراحت کند.

5. در انتها فر را از یک ربع قبل با دمای 220 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. بعد از گرم شدن فر خمیر را در ظرف مخصوص فر می گذاریم و روی آن را با فویل نازک می پوشانیم.

6. ظرف خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر می گذاریم و بعد از 20 دقیقه از فر برمی داریم و روی ظرف را باز می کنیم و دوباره بدون فویل 20 دقیقه دیگر در فر قرار می دهیم تا طبق دستور روی نان برشته و طلایی شود.

نکات پخت نان رولی دارچینی

توجه داشته باشید که این نان احتیاج به ورز دادن ندارد و مغز نان بسیار پوک و روی نان ترد می شود.

منبع : طرز تهیه و پخت نان آلمانی

۱۶ مهر ۹۸ ، ۱۲:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

طرز تهیه براونی شکلاتی

طرز تهیه براونی شکلاتی

براونی شکلاتی ، آموزش کامل طرز تهیه و درست کردن براونی شکلاتی خوشمزه در منزل

دستور پخت شیرینی براونی شکلاتی بدون مغز خوشمزه

براونی شکلاتی یک نوع کیک شکلاتی خوشمزه و مخصوص می باشد و در مقایسه با کیک های شکلاتی بافت سنگین و متراکم تری دارد. براونی شکلاتی را معمولا بعد از آماده شدن به صورت مکعب های کوچک برش میزنند و بعد سرو می کنند.

طعم و مزه براونی شکلاتی واقعا حرف ندارد و بهترین پیشنهاد برای کسانی است که عاشق شکلات هستند. مواد لازم براونی شکلاتی را به آسانی می توانید از لوازم قنادی فروشی ها و حتی سوپر مارکت ها تهیه کنید و این شیرینی خوشمزه و مجلسی را به راحتی در منزل درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن براونی شکلاتی آشنایی ندارید، ما در این آموزش درست کردن شیرینی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم براونی شکلاتی را آماده کرده ایم تا به راحتی در منزل بتوانید این براونی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی خوشمزه و مجلسی

کیک اسفنجی شکلاتی یکی دیگر از معروف ترین و خوشمزه ترین کیک ها می باشد ...

مواد لازم براونی شکلاتی
شکلات تلخ 200 گرم شکلات تلخ 85 درصد
کره گیاهی 200 گرم
شکر 2 پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
آرد 3 پیمانه
پودر کاکائو یک چهارم
بیکینک پودر یک دوم قاشق چایخوری
نمک یک هشتم قاشق چایخوری

مراحل تهیه براونی شکلاتی

1. برای درست کردن براونی شکلاتی ابتدا شکلات و مارگارین را به صورت مکعبی خرد می کنیم و در یک ظرف مناسب روی بخار کتری آب قرار می دهیم تا ذوب شوند. (همان روش بن ماری)

2. سپس تا مواد گرم هستند، 2 پیمانه شکر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند. سپس کنار می گذاریم تا ولرم شود. توجه کنید شکر ممکن است به طور کامل در شکلات حل نشود.

طرز تهیه کوکی شکلاتی مجلسی

طرز تهیه کوکی شکلاتی مجلسی

کوکی شکلاتی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و طرز تهیه آن بسیار ...

3. بعد از ولرم شدن 4 عدد تخم مرغ را یکی یکی اضافه می کنیم و در حد اینکه مخلوط شوند با همزن برقی یا دستی هم می زنیم. توجه کنید با تخم مرغ آخر یک چهارم قاشق چای خوری وانیل هم اضافه می کنیم.

4. حالا در یک ظرف دیگر سه چهارم پیمانه آرد + یک چهارم پیمانه پودر کاکائو + یک دوم قاشق چایخوری بیکینگ پودر + یک هشتم قاشق چایخوری نمک را مخلوط می کنیم و بعد از مخلوط کردن آن را سه بار الک می کنیم.

5. در این مرحله مخلوط آرد را در سه مرحله و به تدریج به ظرف شکلات اضافه می کنیم. حالا مایه براونی شکلاتی ما آماده پخت است. برای این کار به قالب 20 در 30 مستطیلی نیاز داریم.

6. بعد از آماده کرده قالب، کف آن را کاغذ روغنی می اندازیم و چرب می کنیم و بعد مواد را داخل قالب می ریزیم. توجه کنید کاغذ روغنی را طوری کف قالب بزارید که از اطرف بالا بیاید و بعد از پخت بتوانید از آن ها به عنوان دستگیره برای خارج کردن براونی استفاده کنید.

طرز تهیه کرم بروله شکلاتی در منزل

طرز تهیه کرم بروله شکلاتی در منزل

کرم بروله همانند دسر رومانف نوعی دسر خوشمزه و پرطرفدار فرانسوی می باشد و ...

7. حالا قالب را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 دقیقه می گذاریم تا براونی شکلاتی ما آماده شود.

8. برای اطمینان از پخت می توانید خلال دندان تمیز را داخل کیک فرو ببرید. اگر تمیز خارج شد، براونی شکلاتی ما آماده است. توجه کنید این خلال دندان به اندازه خلال دندان کیک تمیز نیست، چون بروانیز پر از شکلات مذاب است و کمی شکلات به خلال دندان می چسبد و این طبیعی است.

9. بعد از اینکه براونی شکلاتی به طور کامل پخت، آن را از فر بیرون می آوریم و صبر می کنیم تا خنک شود. بعد از خنک شدن براونی شکلاتی را از قالب خارج می کنیم و دور تا دور آن را برش می دهیم.

10. سپس براونی شکلاتی را به صورت مربعی برش می دهیم و در ظرف سرو می چینیم و بعد سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این براونی شکلاتی خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه دسر شکلاتی خانگی

طرز تهیه دسر شکلاتی خانگی

دسر شکلاتی یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین دسرها می باشد و همانند ...

نکات پخت براونی شکلاتی

نوع شکلات

من برای براونی شکلاتی از 100 گرم شکلات 85 درصد و 100 گرم شکلات 90 درصد استفاده کردم. توجه کنید بهتر است شکلات شیرین نباشد تا وقتی با شکر مخلوط می شود طعم براونی متعادل شود.

همچنین بهتر است از شکلات تخته ای قنادی هم استفاده نکنید، چون کییفیت کار پایین می آید.


نگهداری براونی شکلاتی

بهتر است براونی را همان روز پخت استفاده کنید. در صورتی که آن را استفاده نکردید می توانید آن را در ظرف دربسته به مدت 3 روز در خارج از یخچال نگهداری کنید.

توجه کنید براونی شکلاتی به دلیل اینکه کره و شکلات دارد، اگر داخل یخچال بزارید، سفت خواهد شد.

۱۱ مهر ۹۸ ، ۱۳:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

کیک اسفنجی شکلاتی ، طرز تهیه و پخت کامل کیک اسفنجی به صورت شکلاتی در منزل

دستور پخت کیک اسفنحی در خانه

کیک اسفنجی شکلاتی یکی دیگر از معروف ترین و خوشمزه ترین کیک ها می باشد. همان طور که می دانید معمولا بسیاری از افراد کیک های اسفنجی را به صورت ساده و وانیلی درست می کنند اما در این میان کسانی هم هستند که عاشق طعم شکلات هستند و برای همین ترجیح می دهند کیک اسفنجی را به صورت شکلاتی درست کنند.

برای همین برای این دسته از افراد طرز تهیه کامل کیک اسفنجی شکلاتی را به همراه مواد لازم آماده کرده ایم تا با این آموزش ساده کیک پزی در منزل بتوانند کیک اسفنجی شکلاتی را به صورت مرحله به مرحله درست کنند. در ادامه با طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی با وب سایت آموزشی بارونک همراه باشید.

طرز تهیه کیک اسفنجی وانیلی

طرز تهیه کیک اسفنجی وانیلی

ابتدا تخم مرغ ها را از یخچال خارج می کنیم و بلافاصله تا سرد هستند زرده ...

مواد لازم کیک اسفنجی شکلاتی
تخم مرغ 4 عدد
آرد  120 گرم - 1 پیمانه سرخالی
پودر کاکائو 40 گرم - یک سوم پیمانه
نشاسته ذرت 40 گرم - تقریبا یک چهارم پیمانه + یک هشتم پیمانه
شکر 200 گرم - سه چهارم پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
آب گرم یک سوم پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
پودر تارتار یک چهارم قاشق چایخوری
نمک 1 پنس

مراحل تهیه و پخت کیک اسفنجی شکلاتی

1. برای درست کردن کیک اسفنجی شکلاتی ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع در یک ظرف مناسب آرد + نشاسته ذرت + بیکینگ پودر + نمک + کاکائو را باهم مخلوط می کنیم و 3 بار الک می کنیم و کنار می گذاریم.

2. همچنین در یک ظرف دیگر سفیده تخم مرغ ها + پودر تارتار را با دور تند همزن هم می زنیم. بعد از اینکه کمی فرم گرفت، نیمی از شکر را اضافه می کنیم و به هم زدن اضافه می دهیم تا جایی که سفیده کاملا سفت شود و شبیه قله ایستاده باشد. بعدش سفیده را هم کنار می گذاریم.

طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده

طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده

کیک دو رنگ همانند کیک اسفنجی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین کیک ها ...

3. حالا در یک ظرف دیگر زرده تخم مرغ ها + وانیل + باقی مانده شکر را با دور متوسط همزن به مدت 2 دقیقه هم می زنیم. سپس آب گرم را کم کم اضافه می کنیم و به هم زدن اضافه می دهیم تا جایی که زرده کاملا سفت و کشدار و حجیم شود و رد همزن روی آن باقی بماند.

4. سپس در سه مرحله به تناوب سفیده و مخلوط آرد را به ظرف زرده ها اضافه می کنیم و با لیسک و به روش فولد کردن مواد را فولد می کنیم (روش فولد کردن را اینجا ببینید). توجه کنید اگر مواد را به این روش هم بزنید کیک شما به خوبی پف خواهد کرد.

5. من برای این کیک از قالب گرد ارتفاع دار به قطر 20 تا 22 سانتی استفاده می کنم. قالب خود را کاغذ روغنی می اندازیم و با روغن چرب می کنیم. بعد مایه آماده شده کیک را داخل قالب می ریزیم و با کمک قاشق روی مواد را صاف می کنیم.

6. برای پخت کیک آن را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 تا 60 دقیقه می گذاریم تا بپزد. برای اطمینان از پخت کیک خلال دندان تمیز را داخل کیک فرو می بریم اگر تمیز بیرون آمد کیک ما به طور کامل پخته است.

7. بعد از اینکه کیک به طور کامل پخت، آن را از فر بیرون می آوریم و بعد از کمی خنک شدن کنارهای آن را با کارد از قالب جدا می کنیم و بر روی سینی برمی گردانیم. امیدواریم از خوردن این کیک اسفنجی شکلاتی لذت ببرید.

کیک کدو حلوایی خوشمزه مرحله به مرحله

کیک کدو حلوایی خوشمزه مرحله به مرحله

کیک کدو حلوایی یکی از انواع کیک های خوشمزه و فصلی می باشد و طرفداران ...

نکات پخت کیک اسفنجی شکلاتی

چرا باید از پودر تارتار استفاده کنیم؟

خیلی از افراد همیشه این سوال را از من می پرسند که چرا شما در پخت کیک اسفنجی از پودر تارتار استفاده می کنیم؟ توجه کنید من برای بهتر فرم گرفتن سفیده و جلوگیری از آب انداختن سفیده همیشه از پودر تارتار استفاده می کنم و در صورت تمایل می توانید آن را از لوازم قنادی فروشی های معتبر تهیه کنید.

۱۱ مهر ۹۸ ، ۱۲:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

طرز تهیه آش کدو حلوایی

طرز تهیه آش کدو حلوایی

آش کدو حلوایی، آموزش کامل و طرز تهیه آش کدو حلوایی خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله ، ash-kado-halvayi

دستور تهیه آش کدو حلوایی بدون کشک و سبزی با ماش و لوبیا قرمز

آش کدو حلوایی یا همان قلیه کدو حلوایی جزو غذاهای خوشمزه و عالی است و همانند سوپ کدو حلوایی با کدو حلوایی و حبوبات تهیه می شود. آش کدو حلوایی یزدی از غذاهای معروف و اصیل استان یزد می باشد و مخصوص فصل سرد زمستان است.

این آش خوشمزه را در برخی از مناطق دیگر هم با روش ها و حبوبات و مواد مختلفی درست می کنند. از جمله آش کدو حلوایی اصفهانی، گیلانی، قمی و یزدی.

همچنین شما می توانید با کدو حلوایی، یک کیک خوشمزه بنام کیک کدو حلوایی و یا حتی دسر کدو حلوایی هم به آسانی در منزل درست کنید.

جالب است بدانید در استان گیلان در کنار آش ها و غذاهای ترش و خشمزه فراوان، آش کدو حلوایی را با شکر و به صورت شیرین هم سرو می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه آش کدو حلوایی آشنایی ندارید، ما در این آموزش ساده آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه آش کدو را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی بارونک، به راحتی در منزل این آش کدو حلوایی را مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم آش کدو حلوایی
کدو حلوایی ۱ عدد کوچک
لوبیا قرمز سه چهارم پیمانه
ماش سه چهارم پیمانه
برنج نیم دانه یک سوم پیمانه
پیاز 1 عدد
زعفران دم کرده یک چهارم قاشق چای خوری
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
زیره و دارچین  به میزان لازم
زیتون یا کنجد  به میزان لازم
گردو و بادام  به میزان لازم

دستور تهیه و پخت آش کدو حلوایی

1. برای درست کردن آش کدو حلوایی خوشمزه، ابتدا لوبیا قرمز و ماش را از چند ساعت قبل جداگانه با مقداری آب خیس می کنیم. در این فاصله کدو حلوایی را پوست می گیریم و به قطعات کوچک خرد می کنیم.

2. کدو های خرد شده را با یک لیوان آب در قابلمه ای می ریزیم و نیم ساعتی روی حرارت می گذاریم تا بپزد. برای پخت کدو حلوایی زیاد آب نمیریزیم ، چون خود کدو روی حرارت آب می اندازد.

3. حالا لوبیا قرمز و ماش را که از قبل خیس کرده بودیم، هر کدام را جداگانه می پزیم و آبکش می کنیم تا آب تیره آن بریزد. وقتی که کدو حلوایی پخته شد، آن را خوب میکس می کنیم تا پوره شود.

4. سپس در یک قابلمه مناسب لوبیا و ماش پخته شده را به کدو حلوایی پوره شده اضافه می کنیم و برنج را هم می ریزیم تا پخته شود.

5. در ادامه در یک تابه پیاز خرد شده را با مقداری روغن تفت می دهیم تا طلایی شود. مقداری هم نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین، گردو و بادام را هم به پیاز داغ اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا همه مواد مخلوط شود.

6. وقتی برنج آش پخته شد، پیاز داغ آماده شده را به همراه زعفران به قابلمه آش می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا آش به مدت 20 دقیقه دم بکشد. بعد حرارت را خاموش می کنیم.

7. آش پخته شده را در ظرف می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این آش کدو حلوایی خوشمزه لذت ببرید.

۰۳ مهر ۹۸ ، ۱۵:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

طرز تهیه ساندویچ ایتالیایی

دستور تهیه ساندویچ ایتالیایی خوشمزه مرحله به مرحله

ساندویچ ایتالیایی با مرغ یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین ساندویچ های ایتالیایی می باشد و مواد اصلی آن، مرغ، فلفل دلمه ای، سس کچاپ و سس رومال مخصوص این ساندویچ می باشد. این ساندویچ هم اکنون در اکثر رستوران ها و فست فودی های ایتالیا سرو می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن ساندیج ایتالیایی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی خانگی سایت بارونک، دستور تهیه و مواد لازم ساندویچ ایتالیایی را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش ساده اشپزی در خانه بتوانید این ساندویچ خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.

مواد لازم ساندویچ ایتالیایی
سینه ی مرغ   ۱ عدد
پیاز   ۱ عدد
فلفل دلمه ایی 2 عدد
پوره گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
سس کچاپ 2 قاشق غذاخوری
   
نمک،فلفل،پودر سیر،دارچین،پودر ادویه کاری هر کدام یک قاشق چایخوری
پنیر موزارلا 1 ییمانه
مواد لازم سس رومال
کره ذوب شده 100 گرمی
جعفری خرد شده 1 قاشق غذاخوری
سیر رنده شده ۱عدد
کنجد به مقدار دلخواه
مراحل تهیه و پخت ساندویج ایتالیایی

1. برای درست کردن ساندویچ ایتالیایی خوشمزه ابتدا پیاز را به صورت ریز و نگینی خرد می کنیم و در یک تابه با مقداری روغن سرخ می کنیم. بعد سینه مرغ خرد شده یا ریش ریش شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سپس ادویه های لازم را اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم.

2. بعد از اضافه کردن ادویه ها، پوره گوجه فرنگی و سس کچاب را اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سپس یک فنجان آب اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا مرغ با حرارت ملایم مغز پخت شود.

3. در این مدت زمان فلفل دلمه ای ها را سریع کباب می کنیم و بعد آن ها را به صورت ریز خرد می کنیم و به قابلمه مرغ اضافه می کنیم. همچنین در این فاصله داخل نان باگت ها را از قسمت بالا کمی خالی می کنیم و کنار می گذاریم.

4. در این مرحله سس رومال را هم آماده می کنیم. برای این کار در یک ظرف مناسب، کره ذوب شده + جعفری خرد شده + سیر رنده شده و مقداری کنجد را باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

5. بعد از اینکه گوشت مرغ به خوبی پخت، آن را از روی حرارت بر می داریم و مقداری پنیر خامه ای موزارلا اضافه می کنیم و بعد داخل نان باگت ها را با مواد آماده شده پر می کنیم و با سس رومالی آماده شده روی آن ها را کاور می کنیم.

6. حالا ساندویچ های آماده شده را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت تقریبا 5 دقیقه قرار می دهیم تا روی نان ها برشته و کریسپی شود. سپس آن ها را سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این ساندویچ های ایتالیایی خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

منبع : baronak.com/8263-sandwich-italian

۰۳ مهر ۹۸ ، ۱۵:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

طرز تهیه دسر پرتقالی

دستور تهیه دسر پرتقالی خوشمزه و مجلسی ساده مرحله به مرحله

دسر پرتقالی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مجلسی دوست داشتنی می باشد و شما می توانید با رسیدن فصل پرتقال، این دسر خوشمزه را به آسانی در منزل درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود این دسر خوشمزه و شیک را سرو کنید و هنر آشپزی خود را به رخ مهمانان خود بکشید.

شاید در وهله اول فکر کنید درست کردن دسر کار سختی می باشد و میوه و شیرینی بهترین راه برای پذیرایی از مهمان می باشد. اما ما به شما می گوییم اگر میخواهید متفاوت باشید و متفاوت دیده شوید می توانید طرز تهیه صدها دسر خوشمزه و خوش طعم را یاد بگیرید و در عرض نیم ساعت یکی از آن ها را برای پذیرایی از مهمان های خود درست کنید.

شما می توانید دسر پرتقالی را با مواد مختلف درست کنید. برای مثال برخی افراد این دسر خوشمزه را بدون خامه صبحانه با نشاسته درست می کنند و برخی دیگر دسر پرتقالی شکلاتی دو رنگ و مغز دار را دوست دارند.

به هر حال اگر با طرز تهیه و دسر کردن دسر پرتقالی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی درست کردن انواع دسر بارونک، دستور تهیه این دسر خوشمزه را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش ساده وب سایت بارونک، به تنهایی در منزل بتوانید این دسر خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم دسر پرتقالی
پودر ژله پرتقال 2 بسته
خامه‏ صبحانه 1 عدد
آب پرتقال  1 لیوان
آب جوش  ۲ لیوان
پودر شکر به مقدار لازم
مراحل تهیه و درست کردن دسر پرتقالی

1. برای درست کردن دسر پرتقالی خوشمزه ابتدا در یک ظرف مناسب 2 بسته پودر ژله پرتقال را با 2 لیوان آب جوش حل می کنیم تا کاملا ذرات آن حل شود و بعد آن را کنار می گذاریم.

2. سپس در یک ظرف دیگر یک بسته خامه صبحانه را با یک لیوان آب پرتقال طبیعی مخلوط می کنیم. توجه کنید باید خامه به صورت کامل در آب پرتقال حل شود و به اصطلاح دون دون نباشد. وقتی مخلوط شما هم به این حالت رسید، آن را از صافی رد می کنیم تا مایع کاملا صاف و یکدست شود.

3. حالا با توجه به سلیقه و ذائقه خود مقداری پودر شکر به مایه خامه صبحانه و آب پرتقال اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط شوند. من 2 قاشق غذاخوری اضافه کردم.

4. در این مرحله مایه مخلوط خامه و آب پرتقال و پودر شکر با به ظرف آب جوش و پودر ژله اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا به صورت کامل باهم مخلوط شوند.

5. سپس مایه آماده شده را داخل قالب دلخواه خود می ریزیم و به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا دسر به اصطلاح ببندد.

6. بعد از زمان گفته شده دسر را از یخچال خارج می کنیم و با کمک یک چاقوی باریک کنارهای دسر را از قالب جدا می کنیم و بعد قالب را به مدت 10 ثانیه داخل آب جوش می گذاریم و به آرامی از زیر محفظه ها فشار می دهیم تا دسر از قالب جدا شود.

7. حالا دسر پرتقالی جدا شده را بر روی سینی سرو قرار می دهیم و با پرتقال یا خامه و یا مواد دلخواه خود آن را تزیین و بعد سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این دسر پرتقالی خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

منبع : baronak.com/8253-deser-portugal/

۰۳ مهر ۹۸ ، ۱۵:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

طرز تهیه رولت خامه ای

دستور تهیه رولت خامه ای دو رنگ خوشمزه

رولت خامه ای از شیرینی های خوشمزه و فوق العاده ای است که بدون شک از شیرینی های پرطرفدار محسوب می شود. این شیرینی خوشمزه را همه دوست دارند و برای پذیرایی از مهمانان بسیار عالی و مناسب است. با اینکه رولت خامه ای در همه شیرینی فروشی ها موجود است، اما با کمی حوصله و علاقه می توانید در منزل به راحتی این شیرینی عالی را درست کنید. درست کردن شیرینی ها در منزل لذت خاصی دارد و بسیار هم کم هزینه است.

به هر حال اگر با طرز تهیه رولت خامه ای آشنایی ندارید، ما در این آموزش طرز تهیه شیرینی بارونک، مواد لازم و دستتور تهیه این رولت را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده شیرینی پزی، به راحتی در منزل این رولت خامه ای خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم رولت خامه ای
تخم مرغ  4 عدد
آرد 1 پیمانه
شکر یا پودر قند نصف پیمانه
بکینگ پودر  1 قاشق چای خوری
وانیل به مقدار لازم
آب جوش 3 قاشق غذاخوری
دستور تهیه و پخت رولت خامه ای

1. برای شروع، ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم و هر کدام را در کاسه ای می ریزیم. سپس سفیده را با همزن می زنیم تا کاملا پف کند. بعد دو قاشق شکر به سفیده اضافه کنید و هم بزنید تا فرم بگیرد و خامه ما آماده شود.

2. سپس بقیه شکر و وانیل را به زرده تخم مرغ ها می ریزیم و با همزن می زنیم تا کرم رنگ شود. بعد 3 قاشق آب جوش به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه آرد و بیکینگ پودر الک شده را هم به زرده اضافه می کنیم و هم می زنیم.

3. حالا مواد زرده تخم مرغ را که آماده کردیم، در سینی رولت که با کاغذ روغنی پوشاندیم می ریزیم و به مدت ده دقیقه در فر با دمای 210 درجه می گذاریم. می توانید چند دقیقه هم گریل کنید.

4. بعد از پخته شدن اسفنج رولت، آن را از فر در می آوریم و صبر می کنیم در دمای محیط خنک شود. بعد آن را برمی گردانیم و کاغذ را جدا می کنیم.

5. حالا همزمان که خامه را روی کیک می زنیم، با کمک یک پارچه تمیر آن را تا انتها رول می کنیم. به طوری که تمام سطح کیک را خامه زده باشیم و بعد رول شود.

6. رولت آماده شده را در یخچال می گذاریم تا کاملا خنک و خوشمزه شود. می توانید رولت خامه ای آماده شده را در اندازه های دلخواه خود برش بزنید و بعد سرو کنید. امیدواریم از خوردن این رولت خامه ای خوشمزه لذت ببرید.

منبع : baronak.com/8235-creamy-roulette/

۰۲ مهر ۹۸ ، ۱۸:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری

طرز تهیه پلو یونانی

طرز تهیه پلو یونانی

پلو یونانی، طرز تهیه و پخت پلو یونانی خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله ، polo yonani
دستور پخت پلو یونانی در خانه مرحله به مرحله

پلو یونانی جزو پلوهای مخلوط و خوشمزه ای است که به آن پلوی سبزیجات هم می گویند. پلوی یونانی یک غذای فرنگی است و مربوط به کشور یونان می باشد. پلوی یونانی بسیار خوشمزه و مقوی است و می توان آن را با مرغ و گوشت یا بدون گوشت هم درست کرد.

همانطور که می دانید اصالت پلوها مربوط به کشور ایران است و انواع فراوان پلوهای ایرانی را می توان نام برد. اما در کشور های دیگر هم پلوها را با ذائقه های خودشان طبخ می کنند و کسانی که عاشق غذاهای متنوع و فرنگی هستند، می توانند پلوی یونانی را امتحان کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه پلو یونانی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه پلوی یونانی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این پلوی یونانی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم پلو یونانی 3 نفر
برنج 3 پیمانه
سینه ی مرغ به اندازه کافی
قارچ 500 گرم
پیاز 2 عدد
فلفل دلمه ای رنگی 2 عدد
نخود فرنگی پخته 1 لیوان
ذرت پخته 1 لیوان
آب مرغ 3 پیمانه
روغن یا کره به میزان لازم
دستور تهیه و پخت پلو یونانی

1. برای درست کردن پلو یونانی، ابتدا در یک قابلمه مناسب برنج را با 4 پیمانه آب به مدت چند ساعت خیس می کنیم. به اندازه لازم هم نمک به برنج می ریزیم.

2. بعد سینه ی مرغ را قیمه ای خرد می کنیم و در یک قابلمه با مقدار کمی آب، نمک و زردچوبه روی حرارت می گذاریم تا پخته شود. توجه داشته باشید که آب حاصل از پخت مرغ را دور نریزید چون در آخر برای پخت پلو لازم می شود.

3. سپس قارچ ها را ورقه ای خرد می کنیم و در یک تابه با مقدار کمی روغن تفت می دهیم تا سرخ شوند. نخود فرنگی و ذرت را هم جداگانه آب پز می کنیم و کنار می گذاریم. فلفل دلمه ای های رنگی را نگینی خرد کرده و کنار می گذاریم.

4. در ادامه پیاز را نگینی خرد می کنیم و با کمی کره یا روغن داخل قابلمه تفت می دهیم تا پیازها نرم و سبک شود. بعد سینه ی مرغ پخته شده را ریش ریش می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم تا همراه با پیاز تفت داده شود.

5. وقتی پیاز و مرغ کمی سرخ شد، دو قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم و بعد از چند دقیقه فلفل دلمه ای های نگینی را می ریزیم و یکی دو دقیقه هم تفت می دهیم.

5. سپس قارچ های سرخ شده، ذرت و نخود فرنگی پخته شده را هم به مرغ اضافه می کنیم و خوب مواد را هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یک دست شود.

6. حالا مواد آماده شده را به برنج خیس شده می ریزیم و یک پیمانه هم آب مرغ می ریزیم و مواد را خوب هم می زنیم. نمک و آب برنج را چک می کنیم و قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا بجوشد.

7. وقتی به جوش آمد حرارت را کم می کنیم و پلو را مانند برنج کته دم می کنیم. دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم تا پلوی ما روی حرارت ملایم دم بکشد.

8. بعد از اینکه پلو دم کشید، آن را در دیس می کشیم و با زرشک روی آن را تزیین و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این پلوی یونانی خوشمزه و عالی لذت ببرید.

نکات پخت پلو یونانی

گوشت مرغ

می توانید به جای سینه از ران مرغ یا گوشت استفاده کنید. یا اینکه بدون گوشت پلو ‌را درست کنید. در صورت نداشتن مرغ می توانید از عصاره مرغ هم استفاده کنید. در این صورت توجه کنید باید نمک غذا را کنترل کنید.

سعی کنید اصلا از کنسرو نخود فرنگی و ذرت استفاده نکنید، چون ظاهر و طعم غذا خراب می شود.

منبع : baronak.com/8223-polo-yonani/

۰۲ مهر ۹۸ ، ۱۸:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرزاد امیری