طرز تهیه توپک خرما

توپک خرما، طرز تهیه پوپک خرمایی خوشمزه با بیسکویت و گردو در منزل ، toopac khorma
دستور پخت توپک خرمایی خانگی مرحله به مرحله

توپک خرمایی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار مخصوصا در ماه مبارک رمضان می باشد و مواد اصلی آن خرما، بیسکویت و مغز گردو می باشد. توپک خرمایی به دلیل داشتن خرما و گردو بسیار مقوی و انرژی زا بوده و شما می توانید این توپک های خرمایی را برای کودک خود و حتی خودتان درست کنید و در طول روز از آن ها استفاده کنید.

همچنین ناگفته نماند استفاده از این توپک های خرمایی در ماه رمضان و سفره های مذهبی بسیار رایج است و شما می توانید با درست کردن این توپک های خرمایی هنر آشپزی خود را به رخ دیگران بکشید.

به هر حال اگر تمایل به درست کردن توپک خرمایی در منزل دارید، با این آموزش ساده آشپزی به صورت مرحله به مرحله می توانید توپک خرمایی خوشمزه و مقوی درست کنید. در ادامه با طرز تهیه توپک خرمایی با وب سایت بارونک همراه باشید.

مواد لازم توپک خرمایی
خرمای سیاه یک جعبه
مغز گردوی خرد شده ۱۰ الی ۱۵عد
بیسکویت پتی بور 30 گرم یا 5 عدد
اسپرینکل یا پودر پسته یا پودر نارگیل یا کنجد برای تزیین به مقدار دلخواه
مراحل تهیه توپک خرما

1. برای درست کردن توپک خرمایی در منزل ابتدا پوست و هسته خماها را جدا می کنیم. برای این کار خرماها را به مدت یک دقیقه داخل آب جوش می گذاریم و بعد آبکش می کنیم و به راحتی پوست و هسته خرماها را جدا می کنیم.

2. حالا گردو و بیسکویت بتی پودر را داخل غذاساز می ریزیم و پودر می کنیم یا اینکه رنده کنید. همچنین خرما را با قاشق یا چنگال له می کنیم و یا اینکه در غذاساز می ریزیم و چند پالس می زنیم تا کاملا له شود.

3. حالا خرمای پوره شده را به مخولط گردو و بیسکویت اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در صورتی که مایل باشید می توانید در این مرحله مقداری دارچین یا پودر هل یا زنجبیل به ترکیب اضافه کنید.

4. حالا دست های خود را با کمی روغن مایع یا کره چرب می کنیم و از مواد گلوله ای برمیداریم و با دست مان گرد می کنیم. حالا هر توپک آماده شده را در اسپرینکل (ترافل های تزیینی خوراکی) مورد دلخواه می غلتانیم تا تمامی قسمت ها با ترافل های رنگارنگ پوشیده شود. می توانید به جای اسپرینکل از پودر نارگیل یا پودر پسته یا کنجد استفاده کنید و این مورد کاملا به دلخواه است.

5. حالا توپک های آماده شده را در کپسول های کاغذی قرار می دهیم و در ظرف سرو آن ها را می چینیم و بعد در کنار چایی سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این توپک های خرمایی خوشمزه لذت ببرید.

منبع : طرز تهیه توپک خرمایی یک دسر بی نظیر

همچنین ببینید : طرز تهیه مربای توت فرنگی