طرز تهیه مربای توت فرنگی

مربای توت فرنگی، طرز تهیه و دستور پخت مربای توت فرنگی خوشمزه و مجلسی در منزل ، lvfhd j,j tvk'd
دستور پخت مربای توت فرنگی خانگی مرحله به مرحله

مربای توت فرنگی یکی دیگر از مرباهای خوشمزه و پرطرفدار ما ایرانیان است. مرباها جزو خوراکی هایی هستند که اکثرا در وعده صبحانه با خامه و کره سرو می شوند. شما هم اگر دوست دارید یک مربای خانگی با دستپخت خودتان درست کنید، می توانید با ما در این آموزش آسپزی به آسانی یک مربای توت فرنگی خوشمزه و خوش رنگ زعفرانی و کارخانه ای را در منزل و در کمترین زمان و با کمترین هزینه درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه مربای توت فرنگی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این مربای خوشمزه را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده، به راحتی در منزل این مربای توت فرنگی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم مربای توت فرنگی
توت فرنگی  ٢ کیلو
شکر  ٢ کیلو
آبلیمو یا جوهر لیمو نوک قاشق
مراحل تهیه مربای توت فرنگی

1. برای درست کردن مربای توت فرنگی در منزل، ابتدا توت فرنگی ها را خوب می شوییم و برگ های آن را جدا کرده و در صافی می ریزیم تا آب آنها گرفته شود.

2. سپس توت فرنگی ها و شکر را در یک قابلمه می ریزیم. به طوری که اول مقداری از توت فرنگی ها را می ریزیم و بعد روی آنها شکر و به همین ترتیب ٢ الی ٣ بار این کار را انجام می دهیم تا توت فرنگی ها و شکر تمام شود.

3. سپس درب قابلمه را می بندیم و به مدت ١٢ ساعت در یخچال می گذاریم تا شکر در توت فرنگی ها حل شود و کامل آب بیاندازد.

4. بعد از 12 ساعت قابلمه را از یخچال در آورده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا به جوش بیاید . لازم نیست زیاد هم بزنید ولی باید حتما بالا سر مربا باشید تا سر ریز نشود. کف روی مربا را هم باید با قاشق برمی داریم تا مربای توت فرنگی شفافی داشته باشیم.

5. این مربا باید حدود نیم ساعت روی حرارت بالا بجوشد، اگر بیشتر از آن بجوشانیم، رنگ توت فرنگی ها به تیره می شود. توجه کنید که برای سرریز نشدن مربا گاهی با قاشق تمیز آن را به آرامی هم بزنید.

6. در مرحله آخر برای جلوگیری از شکرک زدن مربا، به آن جوهر لیمو یا آبلیمو اضافه می کنیم و مربا را از روی حرارت بر می داریم و صبر می کنیم مربا کمی خنک شود.

7. بعد از اینکه مربا کمی خنک شد، آن را در ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. برای دیدن سایر آموزش های مرباپزی بارونک لطفا بر روی دستور تهیه انواع مربای خانگی کلیک کنید.

نکات پخت مربای توت فرنگی

1. برای درست کردن مربای توت فرنگی سعی کنید از توت فرنگی های گلخانه ای استفاده نکنید و از توت فرنگی های ریزتر برای درست کردن مربا استفاده کنید تا لازم نباشد برش بزنید.

2. دقت داشته باشید که توت فرنگی ها نباید زیاد بجوشد، چون چروک و لاستیکی می شوند.

3. اگر در انتهای پخت احساس کردید آب مربا زیاد است، می توانید توت فرنگی ها را با کفگیر بردارید و سپس آب اضافی آن را بجوشانید و بعد از قوام آمدن، توت فرنگی ها را به آن اضافه کنید.

4. برای تست قوام آمدن مربا، چند قطره از شهد آن را روی نعلبکی بریزید و ٣٠ ثانیه در فریزر بگذارید تا خنک شود. اگر بعد از خنک شدن به آهستگی حرکت می کرد و پخش نمی شد مربای توت فرنگی به اندازه کافی قوام آمده است.

منابع : بالاترین - فیس بوک

همچنین ببینید : طرز تهیه زرشک پلو