طرز تهیه کیک وانیلی ساده

کیک وانیلی ساده، طرز پخت کیک وانیلی بدون شیر با ماست و بدون فر در قابلمه و مایکروفر برای 2 تا 5 نفر، cake vaneli sade
دستور پخت کیک وانیلی ساده مرحله به مرحله

کیک وانیلی ساده بدون شک خوشمزه ترین و معروف ترین کیک در بین خانواده های ایرانی می باشد و طرز تهیه آسانی دارد و از همه مهم ترین مواد اولیه آن در هر خانه ای پیدا می شود.

اگر این کیک را به روشی که در اینجا آموزش داده ایم درست کنید، کیکی با بافت نرم و لطیف و خوشمزه خواهید داشت و می توانید این را به راحتی برای صبحانه و یا عصرانه خود درست کنید.

به هر حال اگر تمایل داشتید کیک وانیلی ساده درست کنید، با استفاده از این آموزش طرز تهیه کیک در خانه به راحتی می توانید کیک وانیلی خوشمزه و مجلسی برای 4 نفر درست کنید.

 

مواد لازم کیک وانیلی ساده
آرد دو لیوان و ربع لیوان
بیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری سرپر
نمک نصف قاشق چای خوری
تخم مرغ 3 عدد
وانیل نصف قاشق چایخوری
شیر یک لیوان
روغن مایع نصف لیوان
مراحل تهیه کیک وانیلی ساده

1. برای درست کردن این کیک خوشمزه ابتدا آرد + بیکینگ پودر + نمک را در یک ظرف مخلوط می کنیم و سه بار الک می کنیم. سپس یک لیوان شکر اضافه می کنیم و دوباره مواد را باهم مخلوط می کنیم و بعد کنار می گذاریم.

2. حالا در ظرف دیگری تخم مرغ ها را می شکنیم و مقدار گفته شده وانیل را اضافه می کنیم. سپس آن را به مدت 6 دقیقه هم می زنیم تا کاملا کرمی رنگ شود.

3. در این مرحله روغن مایه را به مواد خشک آرد و شکر اضافه می کنیم و بعد نصف لیوان شیر هم اضافه می کنیم. سپس همه مواد را مخلوط می کنیم. حالا تخم مرغ زده شده را در سه مرحله و به تناوب به همراه نصف دیگر لیوان شیر به مایه کیک اضافه می کنیم و حتما با لیسک فولد می کنیم. (آموزش فولد کردن)

4. توجه کنید اگر می خواهید کیکی پوک و سبک داشته باشید در این مرحله نباید همزن استفاده کنید و به جای آن با لیسک به صورت دورانی مواد را مخلوط کنید.

5. ما برای این کیک به یک قالب متوسط تقریبا 22 سانتی نیاز داریم. قالب را با روغن چرب می کنیم و بعد از چرب کردن آرد پاشی می کنیم و بعد با زدن ضربه ای به پشت قالب، آرد اضافی آن را می گیریم.

6. حالا مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و داخل طبقه وسط فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی به مدت 50 دقیقه می گذاریم تا طلایی شود. برای اطمینان از پخت کیک می توانید چوب خلال تمیز را داخل کیک فرو ببرید، اگر تمیز بیرون آمد کیک شما به طور کامل پخته است.

7. اگر احساس کردید روی کیک شما به طور کامل طلایی نشده است، می توانید چند دقیقه ای روی کیک را گریل کنید تا طلایی شود. امیدواریم از خوردن این کیک خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت کیک وانیلی ساده
کیک وانیلی با ماست

در صورتی که مایل داشته باشید کیک واینلی را بدون شیر و با ماست درست کنید لطفا بر روی « طرز تهیه کیک ماست وانیلی » کلیک کنید.

منبع : طرز تهیه کیک وانیلی ساده خانگی

مطالب پیشنهادی  :

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

طرز تهیه کیک قهوه