دستور پخت نان تست سبوس در خانه

نان تست از نان های خوشمزه و معروف فرانسوی می باشد و در صورتی که این نان را با آرد سبوس دار درست کنید یک نان کامل و مقوی خواهد بود و از خوردن آن لذت خواهید برد.

به هر حال اگر با طرز تهیه نان تست سبوس دار آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بین المللی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه نان تست سبوس دار را به صورت کامل آماده کرده ایم و شما با استفاده از این آموزش به تنهایی در منزل می توانید نان تست سبوس دار خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم نان تست سبوس دار
آرد سبوس دار ۲ پیمانه - 250 گرم
آرد سفید ۱ پیمانه
خمیر مایه ۲ و ۱/۴قاشق چایخوری
شکر 2 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری
شیر داغ 1 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه نان تست سبوس دار

1. برای درست کردن نان تست سبوس دار در منزل ابتدا آرد سبوس دار + نصف آرد سفید + خمیر مایه + شکر + نمک را در یک ظرف شیشه ای می ریزیم و مخلوط می کنیم.

2. سپس یک پیمانه شیر داغ را اضافه و با همزن برقی یا قاشق چوبی مواد را هم می زنیم. بعد تخم مرغ و روغن مایع را اضافه و دوباره مواد را هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند.

3. حالا نصف پیمانه آرد سفید باقی مانده را به صورت تدریجی و کم کم به خمیر اضافه می کنیم تا خمیر سفت شود. در این حالت ممکنه به همزن فشار بیاید پس بهتر است بقیه آرد را با دست به خورد خمیر بدهیم. توجه کنید میزان گفته شده آرد تقریبی است و آرد را تا حدی اضافه می کنیم که خمیر لطیف و نرمی داشته باشیم.

4. در این مرحله خمیر را روی سطح کار آرد پاشیده شده میذاریم و با دست شروع به ورز دادن می کنیم. اگر احساس کردید خمیرتان هنوز خیلی چسبنده است می توانید مقداری دیگر آرد هم در حین ورز دادن اضافه کنید و خمیر را 30 تا 40 بار بر روی سطح کار می کوبیم و وقتی خمیر لطیف و یکدستی بدست آمد آن را به مدت 10 دقیقه توی یک جای گرم استراحت می دهیم.

5. بعد از 10 دقیقه خمیر را به شکل مستطیل باز می کنیم و از یک طرف خمیر را رول می کنیم و انتهای خمیر را به بقیه خمیر می چسبانیم و بعد خمیر را داخل قالب 20 در 30 سانتی می گذاریم و پارچه نازک روی خمیر می کشیم و در یک جای گرم به مدت نیم ساعت آن را استراحت می دهیم تا خمیر کمی پف کند.

6. هم اکنون زمان پخت رسیده است. برای این کار قالب را داخل فر از قبل گرم شده با دمای 375 درجه فارنهایت یا 190 درجه سلسیوس به مدت 15 دقیقه می گذاریم تا بپزد. بعد از 15 دقیقه روی سطح نان را با فویل آلومینیومی می پوشانیم تا روی نان زیادی تیره نشود و دوباره به مدت 15 دقیقه دیگر صبر می کنیم تا نان به طور کامل بپزد.

7. بعد ازاینکه نان مان به طور کامل پخت آن را از فر بیرون می آوریم و صبر می کنیم تا خنک شود و بعد برش می زنیم و آن را به همراه کره و مربا و ... سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این نان تست های سبوس دار خوشمزه و خانگی لذت ببرید.