دستور پخت کیک قهوه با کاکائو و گاناش شکلات

کیک قهوه یکی از کیک های خوشمزه و خوش طعم می باشد که طرفدارن خاص خودش را دارد. معمولا کیک قهوه را با کاکائو و گردو درست می کنند و رویه آن را با گاناش شکلاتی تزیین می کنند. اما برخی افراد هم دوست دارند به کیک قهوه شیر یا ماست هم اضافه می کنند.

شما می توانید با این آموزش شیرینی پزی بارونک ، به تنهایی کیک قهوه کاکائویی خوشمزه و عالی همانند یک شیرینی پز حرفه ای درست کنید و از خوردن آن بیش از هرکسی خودتان لذت ببرید. در ادامه آموزش درست کردن کیک قهوه با کاکائو و مواد لازم آن را مشاهده می کنید.

مواد لازم کیک قهوه
پودر کاکائو ۵ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
قهوه دم کرده یک سوم لیوان
اسانس وانیل نصف قاشق چایخوری
گاناش شکلاتی به میزان لازم
گردو خرد شده به میزان لازم
روغن مایع  نصف لیوان
کره  50 گرم
آرد  ۱ لیوان
تخم مرغ  ۴ عدد
شکر  ۱ لیوان
مراحل تهیه کیک قهوه با کاکائو

1. برای تهیه کیک قهوه ابتدا آرد را با بکینگ پودر در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم و مقدار خیلی کمی هم نمک اضافه می کنیم و آن را دو تا سه بار الک می کنیم تا سبک شود. سپس به مواد داخل ظرف مقدار شکر گفته شده را اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند.

2. در این مرحله قهوه را دم می کنیم و به همراه کاکائو ، روغن و کره مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم و منتظر می مانیم تا محلول به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن از روی حرارت بر می داریم و آرد را به صورت کم کم و آرام به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.

طرز تهیه کیک شکلاتی با شکلات تخته ای
طرز تهیه کیک شکلاتی با شکلات تخته ای
کیک شکلاتی یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین کیک ها می باشد و ...

3. سپس تخم مرغ ها را در یک کاسه می شکنیم و هم می زنیم تا یکنواخت شوند. بعد از اینکه تخم مرغ ها کف کردند آن ها را به همراه اسانس وانیل به ظرف حاوی خمیر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا همه مواد به خوبی باهم ترکیب شوند. همچنین در صورت تمایل در این مرحله مقداری مغز گردوی خرد شده را به خمیر اضافه کنید.

4. حالا کف قالبی را که برای کیک قهوه در نظر گرفته ایم کاغذ روغنی می اندازیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم. سپس آن را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده می گذاریم و به مدت 40 دقیقه صبر می کنیم تا کیک قهوه به خوبی بپزد و پف کند. (مدت زمانی که برای گرم شدن فر نیاز است 15 دقیقه می باشد)

5. بعد از اینکه کیک پخت آن را داخل یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. پس از خنک شدن ، رویه کیک یک لایه گاناش شکلاتی می ریزیم و با قاشق آن را صاف می کنیم و در صورت تمایل یکبار دیگر این کار را تکرار کنید و با گاناش شکلاتی فرم گرفته رویه کیک را تزیین می کنیم. (طرز تهیه گاناش شکلاتی) سپس کیک قهوه را به مدت 2 ساعت دیگر داخل یخچال قرار می دهیم تا برای سرو آماده شود. امیدواریم که از خوردن این کیک قهوه کاکائویی خوشمزه لذت ببرید.

همچنین ببینید :
طرز تهیه کیک اسفنجی با پف زیاد
طرز تهیه کیک اسفنجی با پف زیاد
همیشه از من می پرسند که چکار کنیم که کیک اسفنجی مون پف دار شود ...