طرز تهیه خوراک لوبیا با قارچ به روشی خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله، khorak loobia garch
 
آیا می دانید خوراک لوبیا و قارچ به چه روشی درست می شود؟ آیا تا به امروز این غذای خوشمزه را درست کردید؟ اگر نمی دانید با این پست آموزش آشپزی مجله آسمان همراه باشید تا به شما روش کامل تهیه خوراک لوبیا و قارچ و سیب زمینی را یاد بدهیم.
 
 
مواد لازم خوراک لوبیا با قارچ
لوبیا چیتی  1 پیمانه
پیاز سفید  ۱ عدد درشت
  سیب زمینی ۱ عدد
فلفل تند  ۱ عدد
  قارچ دکمه ای 250 گرم
رب گوجه فرنگی  ۳ قاشق غذاخوری
  نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه  نصف قاشق چای خوری
زردچوبه  ۱ قاشق مرباخوری
آب جوشیده  ۶ لیوان
مراحل تهیه و پخت خوراک لوبیا با قارچ

1. برای درست کردن خوراک لوبیا و قارچ، قبل از هر چیز لوبیا را از شب قبل خیس می کنیم و آب آن را چند بار عوض می کنیم.

2. حالا برای شروع اول از همه لوبیای خیس کرده را آبکشی می کنیم وداخل قابلمه می ریزیم. سپس سیب زمینی را چهار قاچ کرده و به همراه فلفل تند و ۶ لیوان آب جوشیده به لوبیا اضافه می کنیم.

3. قابلمه را روی حرارت می گذاریم و حدود دو ساعتی صبر می کنیم تا لوبیا و سیب زمینی با حرارت متوسط پخته شود. البته زمان پخت لوبیا بستگی به دیرپز و یا زودپز بودن لوبیا هم دارد.

4. در این فاصله که لوبیا روی حرارت است ما هم سس را آماده می کنیم. برای تهیه سس اول پیاز را خلالی کرده و با مقداری روغن در تابه سرخ می کنیم. مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه هم اضافه کرده و تفت می دهیم که عطر ادویه خارج شود.

5. بعد رب گوجه را اضافه می کنیم و حسابی تفت می دهیم تا رب‌ گوجه رنگش باز شود و پیاز داغ خوش رنگ شود. در انتها هم قارچ خرد شده را اضافه می کنیم تا کمی تفت بخورد.

6. وقتی که سس آماده شد، لوبیای پخته شده را به پیاز داغ می ریزیم و حرارت را کم می کنیم. سیب زمینی های پخته شده را هم جدا می کنیم و کاملا له می کنیم و دوباره به لوبیا اضافه می کنیم تا کاملا جا بیفتد و خوش رنگ و لعاب شود.

7. در آخر وقتی خوراک قارچ و لوبیای ما آماده شد، آن را در کاسه سرو می کشیم و با نان تازه و سبزی یا ترشی میل می کنیم. امیدواریم از خوردن این خوراک قارچ و لوبیای خوشمزه لذت ببرید.