طرز تهیه بستنی طالبی به روشی خوشمزه و مخصوص کافه شاپی

طرز تهیه بستنی طالبی خانگی خوشمزه و بازاری در منزل، bastani talebi

دستور تهیه بستنی طالبی مرحله به مرحله

بستنی طالبی یکی از انواع بستنی های خوشمزه ای است که شما می توانید آن را در فصول گرم سال به صورت خانگی درست کنید و حتی در مهمانی های خود آن را به عنوان یک نوع دسر خوشمزه سرو کنید.

همان طور که می دانید طالبی از میوه های تابستانی خوشمزه و پرطرفدار می باشد و شما می توانید با خریدن این میوه خوشمزه علاوه بر بستنی طالبی، یخ در بهشت طالبی و دسر طالبی هم درست کنید.

طرز تهیه بستنی طالبی بسیار ساده است و شما به راحتی می توانید با این آموزش ساده آشپزی بارونک، بستنی طالبی خوشمزه و یخی درست کنید و بیش از هر کسی خودتان از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم بستنی طالبی
پوره طالبی 500 گرم
شکر  ۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ  ۳ عدد
خامه قنادی  ۲۰۰ گرم
رنگ خوراکی سبز  به دلخواه  ۱ قطره

مراحل تهیه بستنی طالبی

1. برای درست کردن بستنی طالبی در منزل ابتدا طالبی را از وسط نصف می کنیم و پس از جدا کردن دونه هایش، آن را خرد می کنیم و با هر وسیله ای که در دسترس مان بود مانند غذاساز یا گوشکوب برقی و ... آن ها را پوره می کنیم. توجه کنید ما برای این بستنی دقیقا به 500 گرم پوره طالبی نیاز داریم نه بیشتر نه کمتر.

2. سپس در یک ظرف دیگر شکر را به زرده تخم مرغ ها اضافه می کنیم و روی حرارت غیر مستقیم حدود 5 دقیقه با دور تند همزن هم می زنیم تا حالت کرمی پیدا کند و خامی زرده ها گرفته شود. سپس آن را کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود.

3. حالا خامه قنادی را با همزن هم می زنیم تا حجم بگیرد. سپس مقداری از خامه را به مخلوط زرده و شکر اضافه می کنیم و به آرامی هم می زنیم. حالا مخلوط زرده و شکر را به خامه اضافه می کنیم و به صورت دورانی هم می زنیم تا پف کند. این روش هم زدن را به اصطلاح فولد کردن می گویند. (آموزش کامل فولد کردن)

4. در انتها پوره طالبی را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا همه مواد به خوبی باهم مخلوط و یکدست شوند. در این مرحله در صورت تمایل می توانید مقداری رنگ خوراکی سبز هم اضافه کنید.

5. حالا مواد آماده شده را داخل ظرف درب دار می ریزیم و در فریزر قرار می دهیم تا کاملا ببندد. امیدواریم از خوردن این بستنی خوشمزه در روزهای گرم تابستان لذت ببرید.

منبع : طرز تهیه بستنی طالبی حرفه ای و پنتسترت