طرز تهیه کشک کدو

طرز تهیه کشک کدو به صورت خوشمزه و محلی کرمانی در منزل، kashk-kado
دستور تهیه کشک کدو محلی

کشک کدو جزو غذاهای محلی کرمان است که بسیار خوشمزه و منحصر به فرد می باشد. کشک کدو مانند کشک بادمجان از جمله غذا‌های خاصی است که هر کسی آن را دوست ندارد، ولی برای کسانی که عاشق کدو هستند، غذایی متنوع و بسیار لذیذ خواهد بود.

غذای کشک کدو کالری کم تری دارد، اما در عوض به دلیل داشتن کشک، سرشار از کلسیم، پروتئین، آهن و روی می باشد. همانطور که می دانید کشک هم مانند شیر حاوی کلسیم، نمک، چربی، پروتئین و برخی از ویتامین‌های گروه ب است که می تواند در رشد کودکان تاثیر خوبی داشته باشد وهمچنین یک خوراکی مناسب برای نوجوانان است.

کسانی که دنبال غذاهای کم کالری هستند، کشک کدو یک غذای مناسب به خصوص برای وعده شام است.

به هرحال اگر با طرز تهیه کشک کدو آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این کشک کدوی خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم کشک کدو
کدو سبز  2 عدد ‌
پیاز کوچک  1 عدد
سیر 1 حبه
گوجه فرنگی  1 عدد
کشک پاستوریزه  2 قاشق غذاخوری
  پودر مغز گردو به مقدار دلخواه
مراحل تهیه و پخت کشک کدو

1. برای درست کردن این غذا، ابتدا کدوها را پوست گرفته و خرد می کنیم. بعد در یک تابه پیاز و سیر خلالی شده را با مقداری روغن تفت می دهیم.

2. بعد از اینکه پیاز ها کمی سرخ شد، مقداری نمک و زردچوبه اضافه می کنیم تا پیازها خوشرنگ و طلایی شود.

3. سپس کدو و گوجه رنده شده را هم به تابه می ریزیم و در تابه را می گذاریم تا کدوها با آب گوجه کاملا پخته و نرم شوند.

4. بعد از اینکه آب غذا کشیده شد، کشک و پودر گردو را اضافه می کنیم و و غذا را خوب هم می زنیم و شعله را خاموش می کنیم. ‌‌‌‌

5. در آخر برای گرفتن سردی غذا مقداری نعنا داغ هم به غذا اضافه می کنیم. برای این کار می توانید کشک کدو را در ظرف بکشید و روی آن را با نعنا داغ تزیین کنید.

منبع : طرز تهیه کشک کدو محلی