طرز تهیه خوراک جگر سفید به روشی خوشمزه و رستورانی

طرز تهیه خوراک جگر سفید به صورت خوشمزه و رستورانی در منزل ، khorak jigar sefid

دستور پخت خوراک جگر سفید و سیب زمینی مرحله به مرحله

خوراک جگر و سیب زمینی از غذاهای سبک و خوشمزه ای است که بسیار پرطرفدار است. این خوراک همچون دیگر خوراک هایی که قبلا آموزش دادیم، بسیار راحت و آسان است و با کمترین هزینه و در کمترین زمان در منزل تهیه می شود.

کسانی که از مصرف گوشت و غذاهای تکرانی خسته شدند، می توانند جگر را جایگزین کنند و با آن خوراک های خوشمزه ای درست کنند. مانند خوراک جگر و قارچ، جگر و سیب زمینی و همچنین جگر مرغ.

به هر حال اگر با طرز تهیه خوراک جگر و سیب زمینی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی مجله بارونک، مواد لازم و طرز تهیه خوراک جگر سفید را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این خوراک خوشمزه را درست کنید.

طرز تهیه خوراک بلدرچین با سس مخصوص

طرز تهیه خوراک بلدرچین با سس مخصوص

خوراک بلدرچین و سبزیجات یک غذای فوق العاده خوشمزه و از پرطرفدارین غذاها ...

مواد لازم خوراک جگر سفید
جگر سفید گوسفندی یا گاو نیم کیلو
سیب زمینی  2 عدد
پیاز  ۲ عدد
سیر  ۳ حبه
روغن زیتون  ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی  1 قاشق غذاخوری
ادویه کاری  به میزان لازم
نمک و زردچوبه به میزان لازم
زعفران به میزان لازم

مراحل تهیه و پخت خوراک جگر

1. برای درست کردن خوراک جگر، ابتدا جگر را به صورت ریز خرد کرده و در قابلمه می ریزیم. بعد یک عدد پیاز خرده شده، سیر، روغن زیتون، ادویه کاری و 2 الی 3 لیوان آب هم به قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی حرارت کم می گذاریم تا جگر پخته شود.

2. اگر در انتهای پخت جگر کامل نپخته بود، مقدار کمی آب اضافه می کنیم تا جگر کامل پخته شود.

طرز تهیه خوراک اسفناج مجلسی

طرز تهیه خوراک اسفناج مجلسی

خوراک اسفناج و عدس از خوراک های خوشمزه ای است که به راحتی و در ...

3. در این فاصله سیب زمینی ها را پوست گرفته و مکعبی خرد می کنیم. سپس در تابه با مقداری روغن، سیب زمینی ها را سرخ می کنیم. مقداری هم نمک و زردچوبه به آنها می زنیم تا خوشرنگ شود.

4. وقتی سیب زمینی ها سرخ شد، آنها را از تابه جمع می کنیم و یک عدد پیاز را نگینی خرد کرده و در همان تابه سرخ می کنیم. وقتی پیاز طلایی رنگ شد، یک قاشق رب به آن می زنیم و خیلی کم تفت می دهیم تا رب رنگ بدهد.

5. حالا جگر پخته شده را در سبد آبکشی می کنیم و بعد از اینکه آبش کشیده شد، آن را به تابه می ریزیم و همراه با پیاز و رب خوب تفت می دهیم. یک قاشق زعفران دم کرده هم به آن می ریزیم تا خوشرنگ شود.

6. در انتها سیب زمینی سرخ شده را هم اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. خوراک آماده شده را در ظرف سرو می کشیم و همراه با نان و سبزی تازه سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خوراک خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت خوراک جگر سفید

من برای این خوراک از جگر گوسفندی استفاده کردم اما شما در صورت تمایل می توانید این خوراک را با جگر گوساله، مرغ و حتی بوقلمون درست کنید.

همچنین ببینید : طرز تهیه کتلت سویا به روش رستورانی