طرز تهیه سس تارتار به روشی خوشمزه و فرانسوی برای فلافل و میگو سوخاری در خانه، sos tartar
 
آیا تا به امروز طعم و مزه دلپذیر سس تارتار را امتحان کرده اید؟ آیا می دانید برای اولین بار سس تارتار توسط چه کسی درست شد؟ در ادامه با ما باشید تا هم آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس تارتار را در بخش آموزش آشپزی وب سایت مجله تفریحی زیبا آماده کرده ام که در ادامه می بینید.سس تارتار چیست؟ افرادی که برای اولین بار نام سس تارتار را می شوند با این سوال موجه می شوند و شاید شما هم بخواهید بدانید سس تارتار چیست؟

سس تارتار یک نوع چاشنی فرانسوی خوشمزه و جزو پرکاربرد ترین سس ها می باشد که خود ترکیبی از دو نوع سس مایونز و خردل + مواد دیگر نظیر خیارشور و پیاز و سبزیجات معطر درست می شود.

سس تارتار به خوبی با غذاهای دریایی مثل میگو پفکی، میگو سوخاری و یا غذاهای سرخ شده همانند ناگت مرغ،قارچ سوخاری، فلافل، سیب زمینی سرخ شده و ... جفت می شود و فقط چند دفیقه طول می کشد تا مواد لازم این سس را باهم مخلوط کنید.

به هر حال اگر تمایل داشته باشید سس تارتار را درست کنید،ما در این آموزش ساده آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سس تارتار را آماده کرده ایم و شما با این دستور آشپزی  به تنهایی در خانه می توانید سس تارتار خوشمزه و خوش طعم به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم
سس مایونز سه چهارم پیمانه
خیارشور رنده شده 3 قاشق غذاخوری
پیاز یا پیازچه خرد شده 2 قاشق غذاخوری
جعفری ساطوری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
ترخون قاشق مرباخوری
سس خردل یک قاشق مرباخوری
فلفل سیاه به مقدار کم
نمک به مقدار کم
آبلیمو ترش تازه دو تا سه قاشق غذاخوری
مراحل تهیه سس تارتار

1. برای درست کردن سس تارتار در منزل ابتدا خیارشور را رنده می کنیم و آب آن را می گیریم و کنار می گذاریم. به اندازه 3 قاشق غذاخوری رنده کنید کافی است.

2. پیاز یا پیازچه را هم به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. جعفری را هم به صورت ساطوری باید خرد کنید.

3. پس از آماده کردن مواد اولیه در یک ظرف شیشه ای مناسب خیارشور رنده شده + سس مایونز + پیاز یا پیازچه خرد شده + ترخون + جعفری + سس خردل + فلفل سیاه + نمک را می ریزیم و همه مواد را باهم مخلوط می کنیم.

4. بعد از مخلوط کردن مواد، دو تا سه قاشق غذاخوری آبلیمو ترش تازه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. سپس سس را به مدت حداقل یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا سس مزه دار شود.

منبع : سس تارتار بارونک

همچنین ببینید :

طرز تهیه کیک گردویی به سبک قنادی

طرز تهیه پای مرغ مقوی در منزل

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی به روشی خوشمزه