طرز تهیه شوکو بیسکویت

شوکو بیسکویت ، آموزش کامل طرز تهیه و درست کردن شوکو بیسکوییت خانگی خوشمزه و مجلسی در منزل ، choco-biscuit
دستور تهیه بیسکویت نسکافه ای و شکلاتی قالبی در منزل

شوکو بیسکویت همانند کوکی شکلاتی یکی نوع بیسکویت خوشمزه شکلاتی و پرطرفدار است و شما می توانید این بیسکویت خوشمزه را به صورت خانگی درست کنید و از مهمان های خود با این بیسکویت خوشمزه در کنار چایی پذیرایی کنید.

شوکو بیسکویت از ترکیب بیسکویت و شکلات تخته ای درست می شود و طرز تهیه آن بسیار ساده و آسان می باشد. برای دیدن سایر آموزش های طرز تهیه انواع شیرینی مجلسی کلیک کنید.

به هر حال اگر تصمیم گرفته اید این بیسکویت های خوشمزه را درست کنید ما در این پست آموزش شیرینی پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم شوکو بیسکویت را به صورت مرحله به مرحله آماده کرده ایم و شما با استفاده از این آموزش می توانید شوکو بیسکویت های خوشمزه و خانگی در منزل درست کنید.

طرز تهیه کوکی انار کره ای
طرز تهیه کوکی انار کره ای
کوکی انار نوعی بیسکویت خوشمزه و فانتزی می باشد که بیشتر مردم ایران آن ...
مواد لازم شوکو بیسکویت
کره یا مارگارین 100 گرم
شکلات تخته ای 100 گرم
پودر نسکافه یک قاشق چایخوری
آرد یک و نیم پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
تخم مرغ یک عدد
پودر قند نصف پیمانه
مراحل تهیه شوکو بیسکویت

1. برای درست کردن شوکو بیسکویت خانگی خوشمزه ابتدا در یک ظرف مناسب کره یا مارگارین را پودر قند مخلوط می کنیم و با دور تند همزن به مدت 7 دقیقه هم می زنیم تا سبک و روشن شود.

2. سپس یک عد تخم مرغ + یک چهارم قاشق چایخوری وانیل + یک قاشق چایخوری پودر نسکافه اضافه می کنیم و این بار با دور تند همزن به مدت 2 دقیقه هم می زنیم.

طرز تهیه شیرینی نان چای قزوین به روش سنتی
طرز تهیه شیرینی نان چای قزوین به روش سنتی
نان چای قزوین یک نوع شیرینی ترد و بیسکویت مانند است و از شیرینی های سنتی ...

3. در ادامه یک و نیم پیمانه آرد را به تدریج به موادمان اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خمیر یکدستی حاصل شود. توجه کنید خمیر باید از ظرف جدا شود. اگر جدا نشد و چسبنده بود می توانید یک یا دو قاشق بیشتر آرد اضافه کنید.

4. حالا خمیر را به مدت یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا خودش را بگیرد. سپس خمیر را به قطر 3 میلی متر بین دو نایلون باز می کنم و بعد با کاتر مورد دلخواه خود شروع به کاتر زدن می کنیم و بیسکویت ها را بر روی سینی فر می چینیم.

5. توجه کنید ابتدا باید بیسکویت های کاتر زده شده را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار بدهید و بعد آن ها را در فر قرار بدهید. اگر سینی فر شما بزرگ است و در یخچال جا نمی شود می توانید از سینی های کوچک شیرینی پزی استفاده کنید. در ضمن نیازی به کاغذ روغنی و یا چرب کردن سینی نداریم.

6. در این مرحله سینی حاوی بیسکویت های شوکو را به مدت 10 تا 15 دقیقه در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بیسکویت ها به خوبی بپزد. بعد از این مدت خواهید دید که زیر بیسکویت ها طلایی شده است. مواظب باشید آن ها را نسوزانید. حالا بیسکویت ها را از فر بیرون می آوریم و کنار می گذاریم.

7. در این مرحله مقدار شکلات گفته شده را روی بخار کتری آب قرار می دهیم یا اینکه آن ها را می توانید به مدت یک دقیقه در مایکروفر قرار بدهید و ذوب کنید.

8. سپس شکلات ذوب شده را در قالب سیلکونی شکلات می ریزیم و روی سطح کار می کوبیم تا حباب های هوا خارج شود و تمام محفظه های قالب با شکلات پر شود. سپس در یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

9. وقتی که شکلات ها بسته شدند، قالب را از یخچال بیرون می آوریم و برمی گردانیم تا شکلات ها از قالب جدا شود. حالا با کمی شکلات مذاب شکلات های مدل دار را روی بیسکویت های خنک می چسبانیم.

10. هم اکنون شوکو بیسکویت های ما آماده سرو است. امیدوایم از خوردن این شوکو بیسکویت های خوشمزه و خانگی لذت ببرید.

طرز تهیه شیرینی فلوگر با شکلات
طرز تهیه شیرینی فلوگر با شکلات
شیرینی فلوگر همانند شیرینی مربایی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و ...
نکات پخت شوکو بیسکویت

شوکو بیسکویت وانیلی و کاکائویی

شما می توانید شوکو بیسکویت را به صورت وانیلی درست کنید. برای این کار نسکافه را حذف می کنیم و با این کار شوکو بیسکویت وانیلی خواهیم داشت.

همچنین می توانیم یک قاشق از آرد را با یک قاشق پودر کاکائو جایگزین کنیم تا در این صورت شوکو بیسکویت کاکائویی داشته باشیم.

منبع : آموزش درست کردن شوکو بیسکویت