دستور تهیه دسر پرتقالی خوشمزه و مجلسی ساده مرحله به مرحله

دسر پرتقالی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مجلسی دوست داشتنی می باشد و شما می توانید با رسیدن فصل پرتقال، این دسر خوشمزه را به آسانی در منزل درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود این دسر خوشمزه و شیک را سرو کنید و هنر آشپزی خود را به رخ مهمانان خود بکشید.

شاید در وهله اول فکر کنید درست کردن دسر کار سختی می باشد و میوه و شیرینی بهترین راه برای پذیرایی از مهمان می باشد. اما ما به شما می گوییم اگر میخواهید متفاوت باشید و متفاوت دیده شوید می توانید طرز تهیه صدها دسر خوشمزه و خوش طعم را یاد بگیرید و در عرض نیم ساعت یکی از آن ها را برای پذیرایی از مهمان های خود درست کنید.

شما می توانید دسر پرتقالی را با مواد مختلف درست کنید. برای مثال برخی افراد این دسر خوشمزه را بدون خامه صبحانه با نشاسته درست می کنند و برخی دیگر دسر پرتقالی شکلاتی دو رنگ و مغز دار را دوست دارند.

به هر حال اگر با طرز تهیه و دسر کردن دسر پرتقالی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی درست کردن انواع دسر بارونک، دستور تهیه این دسر خوشمزه را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش ساده وب سایت بارونک، به تنهایی در منزل بتوانید این دسر خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم دسر پرتقالی
پودر ژله پرتقال 2 بسته
خامه‏ صبحانه 1 عدد
آب پرتقال  1 لیوان
آب جوش  ۲ لیوان
پودر شکر به مقدار لازم
مراحل تهیه و درست کردن دسر پرتقالی

1. برای درست کردن دسر پرتقالی خوشمزه ابتدا در یک ظرف مناسب 2 بسته پودر ژله پرتقال را با 2 لیوان آب جوش حل می کنیم تا کاملا ذرات آن حل شود و بعد آن را کنار می گذاریم.

2. سپس در یک ظرف دیگر یک بسته خامه صبحانه را با یک لیوان آب پرتقال طبیعی مخلوط می کنیم. توجه کنید باید خامه به صورت کامل در آب پرتقال حل شود و به اصطلاح دون دون نباشد. وقتی مخلوط شما هم به این حالت رسید، آن را از صافی رد می کنیم تا مایع کاملا صاف و یکدست شود.

3. حالا با توجه به سلیقه و ذائقه خود مقداری پودر شکر به مایه خامه صبحانه و آب پرتقال اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط شوند. من 2 قاشق غذاخوری اضافه کردم.

4. در این مرحله مایه مخلوط خامه و آب پرتقال و پودر شکر با به ظرف آب جوش و پودر ژله اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا به صورت کامل باهم مخلوط شوند.

5. سپس مایه آماده شده را داخل قالب دلخواه خود می ریزیم و به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا دسر به اصطلاح ببندد.

6. بعد از زمان گفته شده دسر را از یخچال خارج می کنیم و با کمک یک چاقوی باریک کنارهای دسر را از قالب جدا می کنیم و بعد قالب را به مدت 10 ثانیه داخل آب جوش می گذاریم و به آرامی از زیر محفظه ها فشار می دهیم تا دسر از قالب جدا شود.

7. حالا دسر پرتقالی جدا شده را بر روی سینی سرو قرار می دهیم و با پرتقال یا خامه و یا مواد دلخواه خود آن را تزیین و بعد سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این دسر پرتقالی خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

منبع : baronak.com/8253-deser-portugal/