روش نگهداری برگ مو با آب نمک و تخم مرغ

روش نگهداری برگ مو با آب نمک به طور کامل در منزل

طرز نگهداری برگ مو با آب نمک در بیرون به مدت طولانی

حتما تا به حال دلمه برگ مو را خورده اید و می دانید این غذا چقدر خوشمزه است. اما همان طور که می دانید فقط در فصل بهار برگ مو در بازار پیدا می شود و برای همین خیلی از بانوان ایرانی برگ درخت مو را در فصل بهار از بیرون خریداری می کنند و با روش های گونانی آن ها را برای فصول دیگر سال نگهداری می کنند.

از جمله این روش ها می توان به نگهداری برگ مو با آب نمک و یا حتی فریزر کردن اشاره کرد.

به هر حال ما در بخش رازهای خانه داری سایت بارونک، آموزش کامل نگهداری برگ مو در آب نمک را آماده کرده ایم که در ادامه مشاهده می کنند.

مراحل نگهداری برگ مو در آب نمک

1. برای این کار ابتدا برگ ها را خوب می شوییم و پس از اینکه آب شان به طور کامل رفت از قسمت پشت روی هم می چینیم. برای مثال 15 برگ را پس از اینکه روی هم چیدیم، مرتب می کنیم و بعد داخل ظرف مورد نظر خود می گذاریم. من همیشه از این ظروف درب دار استفاده می کنم.

ظروف نگهداری برگ مو

2. این کار را تا پر شدن ظرف انجام می دهیم. سپس مقداری آب شیر داخل یک ظرف گود می ریزیم و بعد مقداری نمک دریا یا نمک بدون ید را اضافه می کنیم و هم می زنیم. حالا یک عدد تخم مرغ شسته شده را داخل آب نمک می اندازیم اگر تخم مرغ روی آب آمد یعنی نمک آب کافی است.

3. حالا تخم مرغ را در می آوریم و آب نمک را داخل ظرف حاوی برگ ها می ریزیم. پس از اینکه ظرف پر شد، یک شی سنگین روی برگ ها می گذاریم و بعد درب ظرف را می بندیم. توجه کنید اگر شی سنگین روی برگ ها نگذارید برگ ها بعد از چند ساعت بالا می آیند و آب بهشون نمی رسد و برگ های بالای ظرف رنگ شان کدر و غیر قابل استفاده می شود.

من خودم همیشه از چند تا سنگ کوچک استفاده می کنم. شما هم می توانید چند تا سنگ خوب پیدا کنید و سنگ ها را خوب بشویید و بعد استفاده کنید.

4. حالا ظرف های حاوی برگ های مو را می توانید در کنج آشپزخانه و یا انباری بگذارید و موقع نیاز استفاده کنید. با این روش می توانید برگ ها را تا عید نگهداری کنید.

5. موقع استفاده مقداری از برگ ها را برمی داریم و چند ساعت داخل آب خیس می کنیم و حتی چند باری آب شان را عوض می کنیم تا نمک زدایی شود. توجه کنید اگر این کار را نکنید غذاتون شور می شود.

منبع : https://baronak.blogspot.com/2020/06/blog-post.html