طرز تهیه کیک تیرامیسو به سبک و روش ایتالیایی

طرز تهیه کیک تیرامیسو به روشی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله، cake tiramisu
دستور تهیه کیک تیرامیسو ایتالیایی

تیرامیسو یک نوع دسر ایتالیایی خوشمزه و پرطرفدار در سر تا سر جهان می باشد و در ایران هم جزو دسرهای پرطرفدار محسوب می شود.

دسر تیرامیسو نیاز به یک پایه دارد و از فینگر لیدی، بیسکویت و کیک به عنوان پایه برای این کیک استفاده می شود. اگر از کیک به عنوان پایه استفاده شود به آن کیک تیرامیسو هم گفته می شود و ما در ادامه قصد داریم طرز تهیه کیک تیرامیسو را به طور کامل به شما یاد بدهیم.

پس در ادامه با آموزش کامل طرز تهیه کیک تیرامیسو با تزیین حرفه ای با مجله اینترنتی بارونک همراه باشید.

مواد لازم کیک تیرامیسو
تخم مرغ  2 عدد
شکر نصف پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
روغن یک سوم پیمانه
شیر یک سوم پیمانه
آرد  1 پیمانه
بیکینگ پودر  1 قاشق چایخوری
  خامه قنادی 200 گرم
پنیر ماسکارپونه  200 گرم
پودر قند  1 قاشق غذاخوری
نسکافه(قهوه فوری) نصف قاشق غذاخوری
آب جوش یک سوم پیمانه
پودر کاکائو  به میزان لازم
مراحل تهیه کیک تیرامیسو

1. برای درست کردن کیک تیرامیسو در منزل ابتدا آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط می کنیم و 3 بار الک می کنیم. سپس در یک ظرف مناسب تخم مرغ + شکر + وانیل را به مدت 7 دقیقه با دور تند همزن هم می زنیم تا سبک، روشن و حجیم شود.

2. حالا شیر + روغن را اضافه می کنیم و به مدت یک دقیقه با دور تند همزن هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس مخلوط آرد و بیکینگ پودر الک شده را در 2 مرحله اضافه و آرام آرام هم می زنیم.

3. ما برای این کیک به قالب تارت کیک به قطر 25 سانتی نیاز داریم. البته می توانید از قالب گرد ساده به قطر 23 یا 25 هم استفاده کنید. قالب خود را با کره نرم یا روغن جامد چرب و آرد پاشی می کنیم.

4. حالا مایه کیک آماده شده را داخل قالب می ریزیم و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 30 تا 35 دقیقه می گذاریم تا بپزد. (برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید) (برای پخت این کیک در فر برقی یا توستر دما را بر روی 160 درجه سانتی گراد بگذارید)

5. برای اطمینان از پخت کیک می توانید چوب خلال تمیز را داخل کیک فرو ببرید، اگر تمیز بیرون آمد کیک شما به طور کامل پخته است. بعد از اینکه کیک به طور کامل پخت آن را از فر بیرون می آوریم و صبر می کنیم تا خنک شود.

6. در این مدت زمان نسکافه + آب جوش را مخلوط می کنیم تا نسکافه به طور کامل حل شود. سپس آن را کنار می گذاریم تا خنک شود.

7. در ادامه پنیر ماسکارپونه + پودر قند را با همزن هم می زنیم تا کاملا لطیف و یکدست شود. همچنین خامه قنادی را به مدت 7 دقیقه با دور تند همزن هم می زنیم تا فرم بگیرد.

8. حالا مخلوط پنیر ماسکارپونه و خامه قنادی را به مدت یکی دو دقیقه در حد مخلوط شدن با همزن هم می زنیم.

9. برای تزیین ابتدا روی سطح کیک را با محلوط نسکافه مرطوب می کنیم. سپس از کرم به اندازه یک لایه نازک بر روی کیک می ریزیم و بعد از صاف کردن، کمی پودر کاکائو می پاشیم.

10. حالا بقیه کرم را داخل قیف می ریزیم و سر قیف را کمی می بریم و روی کیک پایپ می کنیم. در انتها دوباره پودر کاکائو می پاشیم و به مدت حداقل 6 تا 8 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا کیک تیرامیسو ما آماده سرو شود. امیدواریم از خوردن این کیک تیرامیسو خوشمزه لذت ببرید.

منبع : سایت شگفت انگیر 

همچنین ببینید :

چگونه کیک زعفرانی درست کنیم؟

طرز تهیه کیک گردویی به سبک و روش قنادی 

طرز تهیه کیک ماست و لیمو به روشی خوشمزه در منزل