طرز تهیه نان پنبه ای به صورت خوشمزه و بازاری در منزل

طرز تهیه نان پنبه ای به روشی خوشمزه و خانگی با بافتی نرم در منزل، nane panbei

دستور تهیه نان پنبه ای مرحله به مرحله در منزل

نان پنبه ای یکی دیگر از نان های خوشمزه ای است که شما می توانید آن را به آسانی در منزل برای صبحانه و عصرانه خود درست کنید. این نان بافتی نرم و لطیفی دارد و به همین دلیل با نام نان پنبه ای معروف شده است.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن نان پنبه ای آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی خانگی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم نان پنبه ای را آماده کرده ایم و شما با استفاده از این آموزش آشپزی می توانید نان پنبه ای خوشمزه و خانگی درست کنید.

مواد لازم نان پنبه ای
تخم مرغ  ۱ عدد
شکر 60 گرم - 4 قاشق غذاخوری
پودر خمیر مایه  ۶ گرم - 2 قاشق چایخوری
خامه صبحانه 75 گرم - 2 قاشق غذاخوری
کره آب شده ۸۰ گرم
شیر ولرم ۸۰ میلی - یک سوم لیوان
 آرد سفید قنادی  تقریبا ۳۰۰ تا ۳۷۵ گرم - حدودا ۲ تا ۲ و نیم لیوان
نمک نصف قاشق چایخوری

مراحل تهیه نان پنبه ای

1. برای درست کردن این نان خوشمزه ابتدا شیر را در یک ظرف می ریزیم و یک قاشق چایخوری شکر اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. سپس پودر خمیر مایع را اضافه می کنیم و درب ظرف را می گذاریم و به مدت 10 دقیقه صبر می کنیم تا خمیر مایه به عمل بیاید.

2. حالا در یک ظرف نسبتا بزرگ تر یکی از تخم مرغ ها را با چنگال هم می زنیم. سپس کره آب شده + شکر + خامه + نمک را اضافه می کنیم. بعد خمیر مایه به عمل آمده را اضافه می کنیم و همه مواد را باهم مخلوط می کنیم.

3. در ادامه آرد را هم پس از الک کردن اضافه می کنیم. توجه کنید میزان آرد کاملا تقریبی است و باید آرد را تا جایی اضافه کنید که خمیر لطیفی بدست بیاید و خمیر به دست نچسبد. اگر آرد را زیادی اضافه کنید نان سفت و سنگین می شود و حتی زود بیات هم می شود.

4. حالا خمیر را یکی دو دقیقه ورز می دهیم و حدود 100 باری آن را روی سطح کار خود می کوبیم. سپس خمیر را داخل یک ظرف کوچک که دیواره و کف آن را چرب کرده ایم قرار می دهیم و رویش را با نایلون می پوشانیم و توی محیط نسبتا گرم به مدت یک ساعت قرار می دهیم تا خمیر برسد.

5. بعد از یک ساعت پف خمیر را با ورز دادن می گیریم و آن را به چونه های مساوی تقسیم می کنیم. من 6 تا چونه درست کردم و بعد چونه ها را داخل ظرف گذاشتم و روی ظرف پارچه تمیز می اندازیم و به مدت 20 تا 25 دقیقه دیگر صبر می کنیم تا خمیر استراحت دوم داشته باشد.

6. در این مدت زمان فر را روش می کنیم تا گرم شود. برای درست کردن رومال روی نان ها در یک ظرف مناسب یک عدد زرده تخم مرغ + کمی خامه + زعفران غلیظ شده را باهم مخلوط می کنیم و با قلمو روی نان ها را رومال می کنیم.

7. بعد از اینکه همه نان ها را رومال کردیم آن ها را داخل فر گرم شده با دمای 190 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه قرار می دهیم تا بپزد. همچننین من یک ظرف حاوی آب هم داخل فر قرار دادم تا رطوبت ایجاد کند و به نرمی و لطافت نان ها کمک کند. امیدواریم از خوردن این نان های پنبه ای خوشمزه لذت ببرید.

منبع : طرز تهیه نان پنبه ای بارونک 

هچنین ببینید : طرز تهیه نان پیاز و طرز تهیه نان پیده