طرز تهیه کتلت سویا به روشی خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله ، kotlet soya
دستور تهیه کتلت سویا

کتلت سویا یکی دیگر از کتلت های خوشمزه ای است که به علت داستن سویا، بسیار مقوی است و برای کوکان و نوجوانان در حال رشد یک غذای مقوی و عالی محسوب می شود.

کتلت ها از غذاهای سبکی است که می توان آن را در انواع مختلفی مانند کتلت سویا، کتلت عدس و کتلت لپه و انواع فراوان دیگردرست کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه کتلت سویا آشنایی ندارید ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این کتکت خوشمزه را درست کنید.

مواد لازم کتلت سویا
سویا 2 لیوان
پیاز 1 عدد
  سیب زمینی خام‌ 1 عدد
تخم ‌مرغ  2 عدد
سیر  2 حبه
  جعفری خرد شده 2 الی 3 قاشق غذاخوری
آرد معمولی یا آرد سوخاری  1 الی 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
زیره آسیاب شده به مقدار لازم
مراحل تهیه کتلت سویا

1. برای درست کردن کتلت سویا، ابتدا سویا را در یک قابلمه با کمی آب، زردچوبه و نمک حدود ده الی ۱۵ دقیقه روی حرارت می گذاریم تا بپزد. مواظب باشید شعله زیاد نباشد، چون سر می رود.

2. سپس سویا را آبکش کرده وخوب با دست بچلانید تا آبش گرفته شود.

3. بعد سیب زمینی خام و پیاز را رنده کرده و آبش را می گیریم. واسه این ابتدا رنده می کنیم که آبش را بگیریم. چون اگر آبش گرفته نشود، مواد کتلت شل می شود و مجبور می شوید که زیاد آرد به خوردش بدهید و در نتیجه کتلت سفت می شود.

4. سپس سویا، پیاز و سیب زمینی رنده شده و سیر را در دستگاه غذاساز یا مخلوط کن و یا چرخ گوشت می زنیم تا خوب له شده و یکدست شود.

5. در ادامه تخم مرغ، جعفری، ادویجات و یک قاشق آرد را به مواد اضافه کرده و با دست خوب ورز می دهیم تا مواد کتلت انسجام پیدا کند. اگر مواد شل بود، کمی آرد اضافه می کنیم.

6. حالا در یک تابه مقداری روغن را روی حرارت می گذاریم تا داغ شود. از مواد در اندازه های یکسان برمی داریم و در کف دست صاف می کنیم و در تابه سرخ می کنیم.

7. وقتی دو طرف کتلت ها خوب سرخ و برشته شد، آنها را در ظرف می کشیم و با کنید و با کاهو، خیار شور و گوجه فرنگی قاچ شده تزیین و با نان سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کتلت سویا خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت کتلت سویا

اگر آرد سوخاری داشتید، حتما از آرد سوخاری استفاده کنید چون خیلی ترد و خوشمزه می شود.

می تونید سویا را به جای اینکه بپزید یک ساعتی خیس کنید ولی با سویای پخته خیلی خوشمزه تر می شود و اصلا بوی سویا را حس نمی کنید.

منبع : طرز تهیه کتلت سویا رستورانی