آموزش کامل طرز تهیه پودینگ خرما یک دسر مجلسی شیک

طرز تهیه پودینگ خرمای خوشمزه و مجلسی برای افطار مرحله به مرحله در خانه، pudding khorma

دستور تهیه پودینگ خرما و شیر با تزیین گردو و موز

پودینگ خرما از دسرهای خوشمزه و مخصوص برای ماه مبارک رمضان می باشد. طرز تهیه این پودینگ بسیار ساده می باشد و هر آشپز مبتدی به راحتی می تواند آن را درست کند.

شما می توانید پودینگ خرما را به صورت دو لایه یا حتی سه لایه هم درست کنید. این دسر از جمله دسرهایی است که بچه ها عاشقش هستند.

به هر حال در صورتی که تمایل داشته باشید این پودینگ خوشمزه را درست کنید با استفاده از این آموزش آشپزی بارونک می توانید پودینگ خرمایی خوشمزه و مجلسی در منزل درست کنید. در ادامه با دستور تهیه پودینگ خرما با سایت آشپزی بارونک همراه باشید.t

توجه کنید مواد لازم گفته شده برای 3 ظرف تک نفره می باشد. در صورتی که می خواهید مقدار بیشتری پودینگ خرما درست کنید می توانید از دو یا سه برابر مواد لازم گفته شده استفاده کنید.

مواد لازم پودینگ خرما
شیر ۲ لیوان
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
خرما ۱۵ عدد
خامه صبحانه یا قنادی 2 تا 3 قاشق غذاخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

مراحل تهیه پودینگ خرما

1. برای درست کردن پودینگ خرما ابتدا هسته خرماها را جدا می کنیم. سپس پوست خرماها را جدا می کنیم. البته این کار بستگی به نوع خرمای شما دارد. اگر پوست خرما چسبیده باشد نیازی به این کار نیست.

2. حالا شیر و خرماها را داخل میکسر می ریزیم و میکس می کنیم. در صورت تمایل می توانید مقداری شکر هم اضافه کنید. البته من نریختم چون به نظرم خرما خودش شیرینی دارد و نیاز به شکر اضافی نیست.

3. حالا مواد خود را داخل یک ظرف می ریزیم و نشاسته ذرت را اضافه می کنیم و بعد روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مرتب هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد. در انتهای پخت هم وانیل را اضافه می کنیم و بعد از روی حرارت برمی داریم و صبر می کنیم تا کمی از دما بیفتد.

4. سپس خامه را با چنگال کمی می زنیم تا نرم شود و بعد داخل دسر اضافه می کنیم. توجه کنید خامه برای پودینگ خرما هم اختیاری است و در صورتی که مایل نباشید می توانید اضافه نکنید. اما اضافه کردن آن موجب نرم تر شدن و خوشمزه تر شدن پودینگ می شود.

5. حالا پودینگ خود را داخل ظرف مورد دلخواه خود می ریزیم و به مدت دو تا سه ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا ببندد. هم اکنون پودینگ خرمای ما آماده است.

6. توجه کنید در صورتی که مایل باشید پودینگ خرما را دو رنگ درست کنید می توانید بر روی پودینگ خرما، یک لایه پودینگ کاکائویی هم بریزید. برای این کار به اندازه یک لایه از پودینگ کاکائویی را روی پودینگ خرمایی می ریزیم و بعد در یخچال استراحت می دهیم تا آماده استفاده شود.

مواد لازم پودینگ کاکائویی
شیر یک و نیم لیوان
نشاسته ذرت یک و نیم قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو یک قاشق غذاخوری
خامه صبحانه یا قنادی 2 تا 3 قاشق غذاخوری

مراحل تهیه پودینگ کاکائویی

1. برای درست کردن این پودینگ ابتدا شیر + نشاسته ذرت + پودر کاکائو را داخل ظرف می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مرتب هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد. (طرز تهیه فرنی)

2. سپس پودینگ را از روی حرارت برمی داریم و صبر می کنیم تا کمی خنک شود. در انتها خامه را با چنگال کمی می زنیم و بعد به پودینگ اضافه می کنیم. برای این پودینگ هم ریختن خامه به دلخواه است.

3. حالا از پودینگ آماده شده یک لایه بر روی دسر می ریزیم و دسر را به مدت دو تا سه ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا بسته شود. برای تزیین می توانید از خامه، گردو و توت فرنگی استفاده کنید. امیدواریم از خوردن این دسر پودینگ خرمایی لذت ببرید.

منبع : pudding-khorma