طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی

دستور پخت سوپ گوجه فرنگی به سبک توسکانی در منزل

سوپ گوجه فرنگی و ریحان یکی دیگر از انواع سوپ است که بسیار خوشمزه است و به راحتی و در کمترین زمان پخته می شود. این سوپ همانطور که از اسمش پیداست با گوجه فرنگی و ریحان درست می شود، اما برخی آن را با گوجه و برنج، گوجه و هویج یا گوجه و جو هم درست می کنند. از معروف ترین سوپ گوجه ها، سوپ گوجه فرنگی ترکیه ای است که طرفدار زیادی هم دارد.

به هر حال اگر با طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی و ریحان آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این سوپ گوجه و ریحان خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم سوپ گوجه فرنگی
گوجه گیلاسی  ٥٠٠ گرم
کنسرو گوجه ٤٠٠ گرم
سیر  ٣ حبه
ریحان  ١ دسته
روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
نان تست بیات به مقدار نیاز
مراحل تهیه و پخت سوپ گوجه فرنگی و ریحان

1. برای درست کردن سوپ گوجه فرنگی در منزل، ابتدا گوجه ها را شسته و تمیز می کنیم. بعد به کمک چاقو آنها را سوراخ می کنیم، به طوری که چاقو را از یک سمت فرو کنیم تا از سمت دیگر بیرون بیاید.

2. سپس گوجه ها را داخل سینی فر می چینیم و در داخل فر که از قبل با دمای٢٠٠ درجه گرم شده به مدت ١٠ الی ١٥ دقیقه می پزیم. در این فاصله سیر را رنده کرده و ریحان را هم ریز خرد می کنیم.

3. حالا داخل یک قابلمه روغن زیتون می ریزیم و بعد کنسرو گوجه، ریحان و سیر، نمک و فلفل سیاه می ریزیم و هر از گاهی هم می زنیم تا تفت بخورد.

4. وقتی که مواد قابلمه شروع به غلظت گرفتن کرد، گوجه هایی که داخل فر بودن به اضافه آبی که داخل سینی پس دادن را به قابلمه اضافه می کنیم و ٣ تا ٤ دقیقه تفت می دهیم.

5. بعد مقداری آب به سوپ اضافه می کنیم. دقت کنید که آب سوپ مقدار معینی ندارد و غلظت سوپ بستگی به سلیقه شما دارد. پس سوپ را هر جور دوست دارید، غلیظ یا آبکی، همانقدر آب اضافه کنید.

6. بعد از اینکه سوپ حدود ١٠تا ١٥دقیقه جوشید، آن را داخل میکسر ریخته و خوب میکس می کنیم تا پوره شود یا اگر یکدست دوست ندارید، کمی درشت بماند.

7. در انتها سوپ را بعد از میکس کردن داخل کاسه سرو می ریزیم ونان تست بیات را مکعبی شکل برش داده و داخل سوپ می ریزیم. مقداری هم ریحان ریز خرد شده روی سوپ می پاشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ گوجه فرنگی و ریحان خوشمزه لذت ببرید.