طرز تهیه کیک کرامبل سیب و گردو

کیک کرامبل سیب و گردو، دستور پخت کیک کرامبل خانگی به روش ایتالیایی برای 4 نفر، cake crumble sib
دستور پخت کیک کرامبل سیب و گردو

کیک کرامبل چیست؟ کیک کرامبل نوعی کیک لایه ای و میوه ای خوشمزه است که از ترکیب یک لایه کیک ساده و لایه کرامبلی درست می شود.

شما می توانید کیک کرامبل را با انواع میوه ها درست کنید. معروف ترین کیک کرامبل، کیک کرامبل با سیب می باشد که بافتی بسیار نرم و لطیف دارد. البته کیک کرامبل با آلبالو هم طرفداران خاص خودش را دارد.

به هر حال اگر تمایل به درست کردن کرامبل سیب و گردو دارید، ما در این آموزش ساده بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک کرامبل سیب و گردو را آماده کرده ایم و شما با این آموزش حرفه ای کیک پزی در خانه می توانید این کیک خوشمزه را در منزل به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم کیک کرامبل سیب و دارچین
تخم مرغ  ۲ عدد
شکر ۱۰۰ گرم- نصف لیوان
ماست شیرین  ۱۵۰ گرم - دو سوم لیوان
کره 150 گرم
آرد سفید شیرینی پزی 200 گرم - یک و یک سوم لیوان
بیکینگ پودر 5 گرم
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
مواد کرامبلی
بیسکویت سبوس دار ۱۰۰ گرم
شکر قهوه ای یا پودر شکر و یا پودر قند ۵۰ گرم - 2 تا 3 قاشق غذاخوری
کره سرد  ۵۰ گرم
پودر دارچین به دلخواه 1 قاشق مرباخوری
پودر گردو  ۵۰ گرم - نصف لیوان
مراحل تهیه مواد کرامبلی

1. برای این کار بیسکویت را با غذاساز و یا گوشکوب خرد می کنیم. نباید خیلی ریز خرد کنید و از هر نوع بیسکویتی می توانید استفاده کنید فقط شیرین نباشد.

2. حالا بیسکویت + گردو خرد شده + شکر قهوه ای + کره سرد را باهم مخلوط می کنیم. هم اکنون مواد کرامبلی ما آماده استفاده است.

مراحل پخت کیک کرامبل سیب و دارچین

1. برای درست کردن این کیک خوشمزه ابتدا همه مواد را از یخچال بیرون می آوریم تا به دمای محیط برسند. همچنین آرد و بیکینگ پودر و نمک را در یک ظرف مخلوط می کنیم و سه بار الک می کنیم.

2. برای شروع در یک ظرف مناسب شکر و کره را با همزن به مدت 3 تا 4 دقیقه هم می زنیم. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه می کنیم و هر بار یک دقیقه با همزن هم می زنیم.

3. سپس وانیل را اضافه می کنیم و بعد چند ثانیه هم زدن ماست را اضافه می کنیم. توجه کنید ماست نباید خیلی شل باشد. هر ماستی می توانید استفاده کنید به شرطی که شیرین باشد.

4. حالا مخلوط آرد و بیکینک پودر و نمک الک شده را به صورت کم کم و به تدریج اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. توجه کنید برای این کیک نسبت به کیک های ساده مایه کیک کمی سفت تر می شود و این طبیعی است.

5. در انتها سیب را رنده می کنیم و کمی پودر دارچین هم اضافه می کنیم. و کنار می گذاریم.

6. برای این کیک به قالب با قطر 20 سانتی نیاز داریم. کف قالب کاغذ روغنی می اندازیم و بعد کمی چرب می کنیم. حالا نصف مایه کیک را می ریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم.

7. برای لایه بعد نصف مواد کرامبلی را اضافه می کنیم و بعد سیب رنده شده را هم اضافه می کنیم. توجه کنید نباید با قاشق فشار دهید چون در این صورت قاطی لایه اول خواهند شد.

8. حالا مابقی مایه کیک را اضافه می کنیم و برای لایه آخر دوباره مواد کرامبلی باقی مانده + سیب رنده شده را اضافه می کنیم.

9. حالا قالب را داخل فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 50 تا 60 دقیقه می گذاریم تا بپزد. توجه کنید همان طور که می دانید دمای فرها باهم فرق دارند و مدت زمان گفته شده به صورت تقریبی است.

10. برای اطمینان از پخت کیک می توانید چوب خلال تمیز را داخل کیک فرو ببرید اگر تمیز بیرون آمد کیک کرامبلی سیب و گردوی شما به طور کامل پخته شده است.

11. بعد از اینکه کیک به طور کامل پخت، آن را از فر بیرون می آوریم و در صورت تمایل می توانید مثل من کمی پودر کاکائو روی کیک بپاشید. امیدوارم از خوردن این کیک کرامبل سیب و گردو خوشمزه لذت ببرید.

منابع :