طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

کیک اسفنجی شکلاتی ، طرز تهیه و پخت کامل کیک اسفنجی به صورت شکلاتی در منزل

دستور پخت کیک اسفنحی در خانه

کیک اسفنجی شکلاتی یکی دیگر از معروف ترین و خوشمزه ترین کیک ها می باشد. همان طور که می دانید معمولا بسیاری از افراد کیک های اسفنجی را به صورت ساده و وانیلی درست می کنند اما در این میان کسانی هم هستند که عاشق طعم شکلات هستند و برای همین ترجیح می دهند کیک اسفنجی را به صورت شکلاتی درست کنند.

برای همین برای این دسته از افراد طرز تهیه کامل کیک اسفنجی شکلاتی را به همراه مواد لازم آماده کرده ایم تا با این آموزش ساده کیک پزی در منزل بتوانند کیک اسفنجی شکلاتی را به صورت مرحله به مرحله درست کنند. در ادامه با طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی با وب سایت آموزشی بارونک همراه باشید.

طرز تهیه کیک اسفنجی وانیلی

طرز تهیه کیک اسفنجی وانیلی

ابتدا تخم مرغ ها را از یخچال خارج می کنیم و بلافاصله تا سرد هستند زرده ...

مواد لازم کیک اسفنجی شکلاتی
تخم مرغ 4 عدد
آرد  120 گرم - 1 پیمانه سرخالی
پودر کاکائو 40 گرم - یک سوم پیمانه
نشاسته ذرت 40 گرم - تقریبا یک چهارم پیمانه + یک هشتم پیمانه
شکر 200 گرم - سه چهارم پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
آب گرم یک سوم پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
پودر تارتار یک چهارم قاشق چایخوری
نمک 1 پنس

مراحل تهیه و پخت کیک اسفنجی شکلاتی

1. برای درست کردن کیک اسفنجی شکلاتی ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع در یک ظرف مناسب آرد + نشاسته ذرت + بیکینگ پودر + نمک + کاکائو را باهم مخلوط می کنیم و 3 بار الک می کنیم و کنار می گذاریم.

2. همچنین در یک ظرف دیگر سفیده تخم مرغ ها + پودر تارتار را با دور تند همزن هم می زنیم. بعد از اینکه کمی فرم گرفت، نیمی از شکر را اضافه می کنیم و به هم زدن اضافه می دهیم تا جایی که سفیده کاملا سفت شود و شبیه قله ایستاده باشد. بعدش سفیده را هم کنار می گذاریم.

طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده

طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده

کیک دو رنگ همانند کیک اسفنجی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین کیک ها ...

3. حالا در یک ظرف دیگر زرده تخم مرغ ها + وانیل + باقی مانده شکر را با دور متوسط همزن به مدت 2 دقیقه هم می زنیم. سپس آب گرم را کم کم اضافه می کنیم و به هم زدن اضافه می دهیم تا جایی که زرده کاملا سفت و کشدار و حجیم شود و رد همزن روی آن باقی بماند.

4. سپس در سه مرحله به تناوب سفیده و مخلوط آرد را به ظرف زرده ها اضافه می کنیم و با لیسک و به روش فولد کردن مواد را فولد می کنیم (روش فولد کردن را اینجا ببینید). توجه کنید اگر مواد را به این روش هم بزنید کیک شما به خوبی پف خواهد کرد.

5. من برای این کیک از قالب گرد ارتفاع دار به قطر 20 تا 22 سانتی استفاده می کنم. قالب خود را کاغذ روغنی می اندازیم و با روغن چرب می کنیم. بعد مایه آماده شده کیک را داخل قالب می ریزیم و با کمک قاشق روی مواد را صاف می کنیم.

6. برای پخت کیک آن را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 تا 60 دقیقه می گذاریم تا بپزد. برای اطمینان از پخت کیک خلال دندان تمیز را داخل کیک فرو می بریم اگر تمیز بیرون آمد کیک ما به طور کامل پخته است.

7. بعد از اینکه کیک به طور کامل پخت، آن را از فر بیرون می آوریم و بعد از کمی خنک شدن کنارهای آن را با کارد از قالب جدا می کنیم و بر روی سینی برمی گردانیم. امیدواریم از خوردن این کیک اسفنجی شکلاتی لذت ببرید.

کیک کدو حلوایی خوشمزه مرحله به مرحله

کیک کدو حلوایی خوشمزه مرحله به مرحله

کیک کدو حلوایی یکی از انواع کیک های خوشمزه و فصلی می باشد و طرفداران ...

نکات پخت کیک اسفنجی شکلاتی

چرا باید از پودر تارتار استفاده کنیم؟

خیلی از افراد همیشه این سوال را از من می پرسند که چرا شما در پخت کیک اسفنجی از پودر تارتار استفاده می کنیم؟ توجه کنید من برای بهتر فرم گرفتن سفیده و جلوگیری از آب انداختن سفیده همیشه از پودر تارتار استفاده می کنم و در صورت تمایل می توانید آن را از لوازم قنادی فروشی های معتبر تهیه کنید.