آیا با تکنیک فولدینگ و مزایای آن آشنا هستید؟ آیا نمیدانید چطور مواد مواد کیک را به روش فولد کردن باهم مخلوط کنید؟ در این صورت پیشنهاد می کنم این آموزش بارونک را که در آن آموزش فولد کردن مواد کیک را به صورت ساده و مختصر آماده کرده ایم دنبال کنید.

تکنیک فولدینگ چیه؟

موقع پختن کیک همانند کیک اسفنجی وقتی که سفیده تخم مرغ را خوب هم می زنیم پف می کند و حجمش چند برابر شد برای همین باید سفیده را به شکلی به مواد باقیمانده کیک اضافه کنیم و باهم مخلوط کنیم که حجم سفیده کم نشود و به اصطلاح پف سفیده نخوابد به عبارت دیگر باید بافت خمیر پر هوا بماند برای این کار آشپزهای حرفه ای از تکنیک فولدینگ استفاده می کنند. اما تکنیگ فولدینگ چیه؟ فولد کردن به معنای تا کردن می باشد و برای فولد کردن شما باید با لیسک و به حالت دورانی مواد را از ته ظرف روی ظرف بیاورید و آن قدر این کار را انجام دهید تا مواد اضافه شده به خوبی باهم ترکیب شوند. دقت داشته باشید باید تا زمانی که مواد باهم یکدست شدند این کار را انجام بدهید نه بیشتر چونکه باید بافت خمیر پر هوا بماند. توجه کنید در روش فولد کردن مواد سبک تر مانند سفیده زده شده و یا خامه فرم گرفته را طی 2 یا 3 مرحله به مواد کیک اضافه می کنند و هر بار با تکنیک فولدینگ مواد را باهم مخلوط می کنند.

لوازم مورد نیاز فولد کردن

تنها وسیله ای که برای این کار نیاز دارد لیسک می باشد. لیسک کفگیری انعطاف پذیر از جنس سیلیکون می باشد که در برابر حرارت مقاوم است. توجه کنید برای فولد کردن صحیح داشتن لیسک بسیار ضروری می باشد و آن را می توانید از همه لوازم قنادی ها فروش ها تهیه کنید.