عکس لیلا حاتمی

لیلا حاتمی متولد 9 مهر 1351 در تهران است. او در یک خانواده هنرمند بزرگ شده و پدر مرحوم اش علی حاتمی از کارگردان برجسته کشور می باشد و مادرش زری خوشکام از بازیگران قبل از انقلاب می باشد. لیلا حاتمی به لطف پدر و مادرش برای اولین بار در سال 1363 وقتی که 12 ساله بود در فیلم کمال الملک پدرش ایفای نقش کرد.

او پس از گرفتن دیپلم ریاضی و فیزیک تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته برق دانشگاه امیرکبیر بعد از دو سال تحصیل رها می کند و عازم لوازن سوئیس می شود و در آنجا در رشته ادبیات فرانسه مشغول به تحصیل می شود. ولی مدتی بعد به علت عود بیماری پدرش که سرطان پانکراس داشت مجبور می شود در سال 57 تحصیلات خود را نیمه کاره بگذارد و به ایران باز می گردد.

لیلا حاتمی با بازی به یاد ماندنی اش در فیلم جدایی نادر از سیمین و کسب جوایز مختلف و با حضور در جشنواره های معتبر جهانی ، عنوان چهارمین زن زیبای خاورمیانه را به او اختصاص دادند. نکته جالب دیگر در بیوگرافی لیلا حاتمی این است که او به واسطه حضور چند ساله در خارج از کشور و علاقه خود ، هم اکنون به 5 زبان انگلیسی ، فرانسوی ، ایتالیایی ، آلمانی و فارسی تسلط دارد.

لیلا حاتمی و همسرش ، جدایی لیلا حاتمی و علی مصفا

لیلا حاتمی در کنار همسرش علی مصفا

ماجرای ازدواج و آشنایی با علی مصفا

لیلا حاتمی در سال 1377 با علی مصفا ازدواج کرده است و حاصل این ازدواج دو فرزند به نام های مانی و عسل می باشد. لیلا حاتمی در مورد آشنایی اش با همسرش می گوید : من و علی قبل از بازی در فیلم لیلا به هم علاقه مند شده بودیم و حس هایی که در این فیلم می بینید همه اش واقعی است. راستش قبل از شروع فیلمبرداری آقای مهرجویی ما را به هم علاقه مند کرد و بعد فیلمش را ساخت. اخیراً شایعه ای در مورد جدایی لیلا حاتمی از علی مصفا در فضای مجازی پخش شده بود که واقعیت ندارد.

جالب است بدانید علی مصفا در آن زمان برای خواستگاری از لیلا حاتمی سراغ زنده یاد داود رشیدی می رود. آقای رشیدی در یکی از مصاحبه هایش گفته بود که با علی حاتمی مثل دو برادر هستیم و از سال های خیلی قبل رفت و آمد خانوادگی داریم و لیلا و لیلی از کودکی باهم بزرگ شده اند.

فرزرندان لیلا حاتمی ، مانی مصفا ، عسل مصفا

عکس فرزندان لیلا حاتمی - مانی و عسل مصفا

بیوگرافی علی مصفا

علی مصفا بازیگر و متولد 11 آذر 1345 در شهر تهران است. او فارغ التحصیل رشته عمران از دانشگاه فنی تهران در سال 97 می باشد. پدرش مظاهر مصفا شاعر برجسته معاصر و استاد دانشگاه بوده و مادرش امیربانو کریمی است. علی مصفا دو فیلم بنام های سیمای زنی در دوردست و پله آخر با حضور لیلا حاتمی کارگردانی کرده است و در سال 1391 عضو هیئت دوارن جشنواره اوسیان سینه فن هند بود.