تعبیر دیدن خواب خوشه انگور یاقوتی قرمز ، سفید و سیاه ، فشردن و چیدن انگور از درخت مو در باغ انگور تا خریدن و گرفتن و دادن انگور به مرده تعبیرهای متفاوتی دارد و باید دید شما خواب انگور را با چه شرایطی دیده اید. با این حال در حالت کلی معبرین اسلامی دیدن انگور در خواب را اگر در فصل انگور باشد نشانه عزت ، جاه و مقام تعبیر می کنند و معبرین غربی نتیجه تلاش و زحمت بیننده خواب تعبیر می کنند. در ادامه در بارونک کامل ترین تعبیر خواب دیدن انگور را از دید معبرین بزرگ آماده کرده ایم که مشاهده می کنید.


تعبیر خواب انگور قرمز

ابن سیرین دیدن انگور قرمز در خواب را نشانه عزت و مقام می داند و اگر در بیداری فصل انگور قرمز باشد و خواب ببینید که انگور قرمز می خورید خواب شما نشانه بدست آوردن سود و منفعت اندک می باشد.

حضرت دانیال دیدن انگور قرمز در خواب را نشانه رسیدن به نعمت و خیر دنیا به حدی که خودتان امید ندارید تعبیر می کند. ولی اگر فصل انگور نباشد خواب شما نشانه زدن حرف خوب و یا خیر خواهد بود و یا اینکه تعبیرش ممکن است مال و اموال باشد.


تعبیر خواب انگور سفید

ابن سیرین می گوید اگر شما در فصل انگور سفید ، خواب ببینید که انگور سفید می خورید خواب شما نشانه بدست آوردن مالی با سختی و مشقت می باشد.

امام صادق (ع) تعبیر خواب انگور را چه شما در بیداری ، در فصل انگور سفید باشید و چه نباشید بر سه وجه تعبیر می کند :

  • فرزند نیک
  • علم فرائض دینی
  • مال حلال

تعبیر خواب انگور سیاه

ابن سیرین دیدن انگور سیاه در خواب را نشانه غم و اندوه می داند.

حضرت دانیال در فصل انگور ، خوردن انگور سیاه در خواب را نشانه دچار شدن به غم و اندوه می داند ولی اگر فصل انگور سیاه نباشد ، نشانه این است که دچار بیم و ترس خواهی شد.

برخی از تعبیرگران دیگر عقیده دارند که در خواب به تعداد هر دانه انگور سیاهی که خورده اید به شما چوب یا تازیانه خواهند زد.


تعبیر خواب انگور یاقوتی

دیدن انگور یاقوتی در خواب نشانه ثروتی است که موجب خوشحالی شما خواهد شد ولی همان طور که دانه های انگور یاقوتی ریز هستند این ثروت هم به امور جزئی و کوچک مربوط می شود. و اگر خواب ببینید که لا به لای انگور یاقوتی شما ، عنکبوت برای خود خانه درست کرده یعنی اینکه دیگران به حقوق ، مال و اموال شما چشم طمع دارند.

اگر شاخه های انگور یاقوتی که در خواب دیدید به صورت پربار و سنگین باشند یعنی اینکه ثروتی زیاد و شادی آور نصیب شما خواهد شد اما اگر تک و توک به شاخه انگور چسبیده باشند ثروت اندکی به شما خواهد رسید که صرف امور جزئی زندگی خواهد شد ولی با این حال شما از رسیدن این ثروت شادمان و احساس رضایت خواهید داشت.


تعبیر خواب خوشه انگور

اگر خواب ببینید که خوشه انگوری فشرده و آبدار با پوستی نازک و شیرین دارید نشانه رسیدن به شادی و ثروت فراوان می باشد بدون آنکه سعی و تلاش زیادی بکنید. ولی اگر خواب ببینید که خوشه انگور شما فشرده نیست و انگورها دانه دانه و جدا از هم هستند خوب شما نشانه کم شدن ثروت شما خواهد بود.

اگر خواب ببینید که خوشه انگور خودش از بالای درخت روی سر شما افتاد و یا اینکه پرنده ای خوشه را چید و بر سر شما انداخت خواب شما نشانه این است که لطف خداوند شامل حال شما خواهد شد و از جایی که انتظارش را ندارید به شما شادکامی خواهد رسید.


تعبیر خواب فشردن انگور

جابر مغربی ایستادن روی معصر جوبی و فشردن انگور را نشانه خدمت کردن به پادشاهی ستمگر تعبیر می کند و اگر جنس معصر خشتی باشد نشانه خدمت کردن به پادشاه دیندار خواهد بود و اگر جنس معصر از آجر و گج و سنگ و آهک باشد نشانه خدمت کردن به پادشاه پرهیبتی خواهد بود.

و اگر انگور را در تشت فشار می دهید نشانه خدمت کردن به زن بزرگی خواهد بود و اگر در کاسه این کار را بکنید خواب شما نشانه خدمت کردن به آدم خسیس خواهد بود.

و اگر در خدمت پادشاه هستید و انگور را به همراه اهل و عیالت در معصر می فشاری خواب شما نشانه این است که شما و اهل و عیالت در خدمت پادشاه به سود و منفعت فراوانی خواهید رسید و اگر در خدمت پادشاه نیستید مردی موجب می شود که شما کاری پیدا کنید.

امام صادق (ع) تعبیر فشردن انگور را بر سه وجه می دانید :

  • مال با خیر و برکت
  • فراخی و زیادی نعمت
  • در امان ماندن از بلا و گرفتاری و قحطی

تعبیر خواب چیدن انگور از درخت

اگر در خواب سبد سبد انگور می چینید و آن ها را به دیگران می بخشید نشانه رسیدن خیر و منفعت از شما به دیگران خواهد بود. و اگر خواب ببینید که از باغ دیگران انگور می چینید و آن ها را برای خودتان بر می دارید یا اینکه دیگری به شما گفت که از انگورهای باغ من برای خودت بچین یعنی اینکه به شادکامی و ثروت خواهید رسید.

اگر در برابر چیدن انگور از درخت به شما پول کارگری دادند یعنی اینکه باعث می شوید دیگران به ثروت برسید ولی خودتان به مشکل برخواهید خورد. چون گرفتن پول در عالم خواب رسیدن به سختی تعبیر می شود.


تعبیر خواب باغ انگور

اگر خواب ببینید که شما در باغ انگوردیگران به عنوان کارگر مشغول به کار هستید و خودتان از انگورها چیزی نمی خورید یا اینکه به شما نمی دهند دیگران به واسطه شما به ثروت خواهند رسید. و اگر مجانی برای کسی انگور بچینید باعث می شود که دیگری به واسطه عملی که از شما سر خواهد زد به شادکامی برسد.

اگر خواب ببینید که در باغ انگور قدم می زنید که آن باغ برای شما نیست خبرهای خوشی از اطرافیان به شما خواهد رسید و اگر خواب ببینید که کسی از باغ انگور شما دزدی می کند بدانید کسی به مال شما آشکارا چشم طمع دوخته است.

اگر خواب ببینید که با آرامش خاطر و با شادی در یک باغ زیبای انگور راه می روید و از انگورها می چینید و می خورید زندگی مرفه و سرشار از شادی خواهید داشت. و اگر آن باغ برای خودتان باشد به نهایت ثروت و شادی خواهید رسید.

اگر خواب ببینید که باغ انگور را آفت زده و حشرات ریزی روی انگورها راه می روند و یا آن ها را می خورند دشمنانی دارید که موزیانه به ثروت شما چشم طمع دوخته اند.


تعبیر خواب دادن انگور به مرده

اگر در خواب از یکی از اقوام خود که مرده است انگور گرفتید به آرزوهای بزرگ خود خواهید رسید. و اگر خواب ببینید که او از شما انگور گرفت بهتر است صدقه بدهید چون احتمالا مقداری از مال خود را از دست خواهید داد که اندازه آن به نسبت انگوری است که به مرده داده اید.

اگر خواب ببینید که کنار یکی از اقوام خود که مرده است نشسته اید و او به شما گفت که به من انگور بده اما شما در خواب به او انگور ندادید بدانید آن شخص که مرده است از شما خیرات می خواهد و انتظار دارد که از او یاد کنید و برای شادی روح آن شخص صدقه و خیرات بدهید. و اگر خواب ببینید که مرده ای به زور از شما انگور گرفت باید حتما صدقه بدهید و رفع بلا کنید.

تعبیر خواب گرفتن پول از مرده
تعبیر خواب گرفتن پول از مرده
اگر خواب ببینید که از مرده ای پول طلب می کنید نشانه این است که ...

تعبیر خواب خریدن انگور

منوچهر مطیعی تهرانی خریدن انگور شیرین در خواب را رسیدن به ثروت و شادمانی تعبیر می کند. اما فروختن انگور شیرین و دریافت پول به جای آن رسیدن به سختی و ناراحتی است. اگر خواب ببینید که انگور ترش به دیگران می فروشید بدانید که مردم از حرف های بد شما آزرده خواهند شد.

اگر خواب ببینید که انگور ترش می خرید یعنی اینکه دیگران در مورد شما حرف های ناخوشایند خواهند زد و برعکس اگر خواب ببینید که به دیگران انگور شیرین می فروشید یعنی اینکه به دیگران نفعی خواهد رسید.

اگر خواب ببینید که در مقابل فروش انگور پول دریافت نکردید خیر شما به دیگران خواهد رسید و اگر خودتان برای خرید انگور به دیگری پول دادید شادی به زندگی شما خواهد آمد و سختی ها از زندگی شما خواهد رفت.

اگر خواب ببینید که انگور باغ خود را می فروشید و در ازای انگور پولی دریافت می کنید به شما سختی و ناراحتی خواهد رسید و بهتر است با دادن صدقه رفع بالا کنید.

همچنین ببینید : • تعبیر خواب انگشتر نگین سبز • تعبیر خواب اسب سفید تعبیر خواب کشتن سگ تعبیر خواب ماهی قرمز