عکس مهدی سلطانی

مهدی سلطانی سروستانی متولد یکم شهریور 1350 در شهر شیراز است. او تحصیلات بازیگری خودش را تا مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه هنر تهران گرفته و در سال 1387 دکترای تئاتر خود را از دانشگاه آوینیون فرانسه گرفته است و هم اکنون عضو هیئت علمی گروه تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد و تدریس در دانشگاه شغل دیگر او بعد از بازیگری است.

مهدی سلطانی در سال 1374 فعالیت بازیگری خود را همزمان با ورود به دانشگاه شروع کرد و توانست به خوبی در تئاتر پیشرفت کند و نهایتاً در سال 89 با بازی در سریال مسیر زاینده رود به شهرت رسید و بعد از آن در مجموعه های زیادی ایفای نقش کرده است. یکی از بهترین و پرطرفدارترین کارهای اخیر مهدی سلطانی می توان به سریال شهرزاد اشاره کرد.

مهدی سلطانی علاوه بر کار بازیگری و تدریس در دانشگاه ، هر از گاهی خوانندگی هم می کند و تاکنون دو قطعه با صدای خود منتشر کرده است و قصد دارد قطعات بیشتری تولید و در اختیار مخاطبین قرار دهد.

مهدی سلطانی و دخترش ، عکس دختر مهدی سلطانی ، رژا سلطانی

مهدی سلطانی در کنار دخترش روژا سلطانی

ازدواج و همسر

مهدی سلطانی در سال 1379 ازدواج کرده است و در 27 ام آبان ماه سال 92 صاحب یک دختر بنام روژا شده است. به گفته خودش همسرش خانه دار است و همیشه در کارهای خرید و آشپزی به او کمک می کند. تا به امروز هیچ عکسی از همسر مهدی سلطانی منتشر نشده است.

اوقات فراغت مهدی سلطانی

به گفته خودش اگر فرصت داشته باشد برای دانشگاه مقاله های علمی می نویسد یا کتاب می خواند و ترجمه می کند. یا اینکه فیلم می بیند و هر از گاهی به سفر می رود.

مهدی سلطانی و ترانه علیدوستی در پشت صحنه سریال شهرزاد

مهدی سلطانی در کنار ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد

به کسی باج ندادم و زیر آب کسی را نزدم

برای رسیدن به جایی که هستم نه زیر آب کسی را زدم و نه به کسی باج دادم ، هیچ وقت اعتقاداتم را قربانی نکردن و مزدوری نکردم ، از حاشیه ها هیچ وقت سوء استفاده نکردم و در باند کسی نبودم تنها مطالعه کردم و با نداری ها و مشکلات سخت جنگیدم. انگیزه داشتم و به آینده خوشبین و امیدوار بودم.

ماجرای ازدواج و علت طلاق سحر قریشی
ماجرای ازدواج و علت طلاق سحر قریشی
سحر قریشی در سال 84 و در سن 17 سالگی با شخصی بنام مهران اخوان ...

تو این سال ها همه روی من تأثیر گذاشتن از سنگ کنار خودم گرفته تا دانشجویانم ، اساتیدم ، کتاب هایی که خوانده ام ، کارگردان هایی که با آن ها کار کرده ام قطعاً همه و همه روی من تأثیر گذاشته اند و دانش علمی من را بالا برده اند.

همیشه اعتقاد داشتم هنرمند موفق کسی است که مطلوب باشد نه طالب . برای مطلوب شدن و مطلوب ماندن بسیار زحمت کشیده ام و می کشم.

همچنین ببینید : لیندا کیانیشیلا خدادادمهران مدیریلیلا اوتادی